نماد آخرین خبر

نقشه اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه

منبع
مهر
بروزرسانی
نقشه اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه

مهر/ مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در حمايت از يونان، از تحريم ترکيه در صورت عدم حصول توافق بر سر مناقشات درياي مديترانه شرقي خبر داد.

به گزارش يورونيوز، جوزف بورل مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، هشدار داد که در صورت عدم پيشرفت در گفتگوها بر سر بحران شرق مديترانه، تحريم در انتظار آنکارا خواهد بود.

بورل در پايان نشست وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا در برلين، گفت: در صورتي که گفتگوها از جانب ترکيه خوب پيش نرود؛ فهرستي از اقدامات محدود کننده جديد براي بحث و بررسي در اجلاس روز ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) سران اتحاديه اروپا تهيه خواهد شد.

وي در اين باره افزود: ما فهرستي از شخصيت‌ها تهيه کرده‌ايم و در حال حاضر به برخي املاک، دارايي‌ها و کشتي‌هاي ترکيه دسترسي داريم.

اين تهديد اما بلافاصله با واکنش آنکارا مواجه شد. به گفته «حامي آکسوي» سخنگوي وزارت خارجه ترکيه، توسل اتحاديه اروپا به تهديد براي اعمال تحريم و مجازات کمکي به حل مشکل نکرده و برعکس کشورش را در راهي که برگزيده مصمم‌تر خواهد کرد.

در هفته گذشته، تنش‌ها ميان آنکارا- آتن بر سر منابع انرژي در بخش‌هايي از شرق مديترانه، با مانورهاي دريايي تدارک ديده شده از سوي دو طرف مناقشه، تشديد شد. از يک سو ناوچه‌هاي ترکيه -که براي پشتيباني از کشتي‌هاي اکتشافي و عمليات حفاري در شرق مديترانه حضور دارند- با يک ناو آمريکايي تمرين دريايي برگزار کردند و از سوي ديگر، اين محل به مکاني براي قدرت‌نمايي مشترک يگان‌هاي دريايي يونان، قبرس، فرانسه و ايتاليا تبديل شده است.

نقش ترکيه در بحران ليبي و هم چنين حفاري‌هاي گازي و نفتي در درياي مديترانه که از سوي بروکسل غيرمجاز تلقي مي‌شود؛ پيش‌تر نيز واکنش‌هاي تهديدآميز اتحاديه اروپا را برانگيخته بود. وزراي خارجه اتحاديه اروپا در نشست يک ماه پيش خود در بروکسل نيز به ترکيه هشدار داده و گفته بودند اگر به رفتارهايش ادامه دهد با تحريم‌هاي شديد اقتصادي مجازات خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره