نماد آخرین خبر

روسیه یک دیپلمات ارشد نروژی را اخراج کرد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
روسیه یک دیپلمات ارشد نروژی را اخراج کرد

تسنيم/ وزارت امور خارجه روسيه با احضار سفير نروژ در مسکو، نسبت به اخراج ديپلمات روس از اسلو اعتراض کرده و در اقدامي متقابل، يک مقام ارشد سفارت نروژ را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاري «تاس»، وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد که مسکو يکي از ديپلمات‌هاي بلندپايه سفارت نروژ در اين کشور را اخراج مي‌کند و اين شخص بايد ظرف سه روز خاک روسيه را ترک کند.

در دفتر مطبوعاتي وزارت خارجه روسيه با اشاره به اينکه "خط مشي غيرسازنده‌اي" که توسط مقامات نروژي دنبال مي‌شود، تأثير منفي بر جو روابط دوجانبه گذاشته، تأکيد کردند که مسئوليت عواقب ادامه چنين سياستي، کاملاً به عهده مقامات اسلو است.

پيش از اين، "ماريا زاخارووا" سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد که سفير نروژ در مسکو به دليل تصميم طرف نروژي مبني بر اخراج يک ديپلمات روس از اين کشور، روز جمعه به وزارت خارجه احضار شده بود.

سفير نروژ در روسيه پس از ديدار با مقامات ديپلماتيک روس، از اظهار نظر درباره نتايج نشست خود در اين وزارتخانه خودداري کرد.

اوايل روز گذشته، وزارت امور خارجه نروژ، از اخراج يک ديپلمات روس از اين کشور، بدون مشخص کردن نام و مقام وي، خبر داده بود. به عقيده مقامات اسلو، اين شهروند روس اقداماتي انجام داده که مطابق با وضعيت و نقش وي به عنوان يک ديپلمات نيست.

"ولاديمير جباروف" نائب رئيس کميته امور بين الملل شوراي فدراسيون (سناي) روسيه پيش از اين  ابراز عقيده کرده بود که تصميم نروژ براي اخراج ديپلمات روس، "به دستور" آمريکا، اتخاذ شده است.

"لئونيد اسلوتسکي" رئيس کميته امور بين الملل دوماي دولتي روسيه معتقد است که ادامه روند اخراج ديپلمات‌هاي روس از برخي کشورهاي اروپايي، پيامد تمايلات "روس‌ هراسي" در اين کشورهاست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره