نماد آخرین خبر

طالبان: مذاکرات بین الافغانی تا پایان تکمیل آزادی زندانیان آغاز نمی‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
طالبان: مذاکرات بین الافغانی تا پایان تکمیل آزادی زندانیان آغاز نمی‌شود

فارس/ دفتر سياسي طالبان در قطر مي‌گويد که تاکنون روند آزادي زندانيان اين گروه نهايي نشده و به همين دليل مذاکرات صلح با دولت آغاز نشده است.

دفتر سياسي طالبان در قطر اعلام کرده تاکنون روند آزادي زندانيان اين گروه نهايي نشده و به همين دليل مذاکرات صلح با دولت آغاز نشده است.

«نعيم وردک» سخنگوي دفتر طالبان در قطر در توئيتي نوشت که تاکنون روند آزادي زندانيان اين گروه نهايي نشده است.

اما؛ صديق صديقي سخنگوي ارگ رياست جمهوري افغانستان روز گذشته در نشستي در کابل گفت که روند آزادي 7 زنداني باقي مانده طالبان که استراليا و فرانسه در مورد آزادي آنان ملاحظه دارند، نيز تکميل شده است.

سخنگوي ارگ تاکيد کرد که عدم آمادگي هيات مذاکره کننده طالبان سبب تاخير در مذاکرات شده و اين گروه بايد هرچه زودتر آماده مذاکره شوند.

اما؛ سخنگوي دفتر طالبان در قطر گفته است هر زماني که روند آزادي زندانيان نهايي شود، تيم مذاکراتي اين گروه آماده شروع مذاکره با دولت جمهوري اسلامي افغانستان است.

با اين وجود، پيش از اين برخي منابع نزديک به طالبان گفته بودند که تغييرات اخير در هيات مذاکره کننده طالبان، اختلافاتي را ميان سران اين گروه به وجود آورده و همين مساله سبب تاخير در آغاز مذاکرات شده است.

اخيراً رهبري طالبان، مولوي عبدالحکيم را به عنوان رييس هيات مذاکره کننده اين گروه و محمد نعيم وردک را به عنوان سخنگوي دفتر قطر طالبان، تعيين کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره