برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انتخابات زود هنگام ژاپن پیش از برگزاری انتخابات آمریکا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
انتخابات زود هنگام ژاپن پیش از برگزاری انتخابات آمریکا

ايرنا/ وزير دفاع ژاپن از برگزاري انتخابات زودهنگام در کشورش خبر داد و گفت که اين انتخابات قبل از انتخابات ماه نوامبر رياست جمهوري آمريکا، در اکتبر (مهرماه) برگزار مي شود.

روزنامه "جِپين تايمز" ژاپن روز پنجشنبه گزارش داد که تارو کونو، وزير دفاع اين کشور احتمال برگزاري انتخابات زودهنگام در ماه اکتبر در کشورش را زياد دانست و گفت که بي ترديد اين انتخابات قبل از انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر (آبان) در آمريکا برگزاري خواهد شد.

وي عصر ديروز در يک کنفرانس مجازي در مرکز تحقيقات استراتژيک و بين‌الملي (CSIS) در واشنگتن گفت که دوشنبه آينده رهبر جديد حزب ليبرال دمکرات ژاپن نيز  انتخاب مي شود.

کانو همچنين از احتمال انجام تغييراتي در کابينه دولت کشورش خبر داد و در عين حال تاکيد کرد که حزب ليبرال دمکرات روز چهارشنبه نخست وزير کشور را براي انتخابات ماه اکتبر معرفي خواهد کرد.

وي در اين خصوص گفت: برگزاري اين انتخابات زود هنگام در کشورمان بيشتر بدان حائز اهميت است که مي توانيم مسابقات المپيک و پاراالمپيک که تا تابستان سال آينده به تعويق افتاده بود را بعد از اين انتخابات برگزار کنيم.

دو هفته قبل بود که شينزو آبه، نخست‌وزير ژاپن در ظرف يک هفته دو بار به بيمارستان مراجعه کرده بود و بعد از وخيم شدن وضعيت سلامتي‌اش کناره‌گيري خود را در نشستي خبري اعلام کرد.

اين سياست مدار ۶۵ ساله ۸ سال نخست‌وزير ژاپن بود.

شينزو آبه طولاني‌ترين دوره نخست‌وزيري در تاريخ ژاپن را دارد. او براي اولين بار در سال ۲۰۰۷ به مقام نخست‌وزيري انتخاب شد اما به دليل بيماري روده کم‌تر از يک سال بعد استعفا کرد. آبه دوباره در سال ۲۰۱۲ به عنوان رئيس دولت انتخاب شد. او در آن زمان گفته بود که بر بيماري خود غلبه کرده است.

البته محبوبيت نخست‌وزير ژاپن در دوره همه گيري کرونا در نظرسنجي‌ها نيز سقوط کرد. ژاپن از لحاظ شدت شيوع کرونا در ميان کشورهاي جهان موقعيت بهتري دارد، با اين حال دولت اين کشور با انتقادات شديدي روبروست که نتوانسته با پيامدهاي اقتصادي اپيدمي کرونا به اندازه کافي مقابله کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره