نماد آخرین خبر

ترامپ: لیاقت دور سوم ریاست جمهوری را هم دارم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ترامپ: لیاقت دور سوم ریاست جمهوری را هم دارم

ايسنا/ رئيس جمهور آمريکا از تمايلش براي نامزد شدن براي سومين دور متوالي در انتخابات سال ۲۰۲۴ صحبت و استدلال کرد: "به خاطر نحوه رفتاري که با ما شد من لياقتش را دارم"!

به نقل از روزنامه ديلي ميل، دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا طي يک تجمع انتخاباتي در مينتن نوادا گفت مايل است براي سومين بار هم در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد رياست جمهوري شود.

او به جمعيت صدها نفر از حاميانش که اکثرشان ماسک نداشته و فاصله گذاري اجتماعي را رعايت نکرده بودند، گفت: ۵۲ روز ديگر قرار است ما در نوادا پيروز شويم و ما قرار است برنده چهار سال رياست جمهوري ديگر در کاخ سفيد شويم.

اين رئيس جمهور آمريکا خاطرنشان کرد: و بعد از آن ما مذاکره خواهيم کرد، درست است؟ چون ما احتمالا به سبب چگونگي رفتاري که با ما شد لياقت يک چهار سال ديگر را بعد از آن دور داريم!

ترامپ چند بار گفته خواستار حضور در رياست جمهوري براي بيش از دو دور است که اين صحبت زنگ خطر را براي منتقداني که تمايل او به نقض محدوديتهاي قانون اساسي را جدي مي‌گيرند، به صدا در آورده است.

او ماه گذشته ميلادي هم صحبتهاي مشابهي در تجمعي در اوشکوش ويسکانسين مطرح کرده و گفت: ما قرار است برنده يک دور چهار سال ديگر هم بشويم و بعد از آن هم به دنبال چهار سال ديگر خواهيم بود زيرا آنها از کمپين من جاسوسي کردند. ما بايد يک چهار سال را بازتکرار کنيم!

اما ترامپ همچنين ادعا کرد که در صحبتش در خصوص رسيدن به رياست جمهوري براي بيش از دو دوري که قانون اساسي آمريکا مجاز کرده، شوخي مي‌کند.

در نوامبر ۲۰۱۸ اين رئيس جمهور آمريکا بعد از ضبط شدن صدايش در حال تحسين شي جينپينگ، رئيس جمهور چين به خاطر حذف محدوديت دورهاي رياست جمهوري در قانون اساسي کشورش مجبور شد تاييد کند که خواستار دور رياست جمهوري اضافي‌تر نيست.

بعد از انتشار آن کليپ ترامپ به کريس والاس مجري فاکس نيوز گفت، به دنبال اصلاح قانون اساسي که به او اجازه سومين دور متوالي رياست جمهوري را بدهد، نيست. او گفت: من فکر مي‌کنم محدوديت هشت ساله براي رياست جمهوري چيز خوبي است و چيز بدي نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره