نماد آخرین خبر

راهپیمایی بزرگ مخالفان لوکاشنکو در پایتخت بلاروس

منبع
تسنيم
بروزرسانی
راهپیمایی بزرگ مخالفان لوکاشنکو در پایتخت بلاروس

تسنيم/ مينسک و ديگر شهرهاي بزرگ بلاروس روز يکشنبه، بار ديگر شاهد تجمع بزرگ مخالفان "الکساندر لوکاشنکو" بود که در جريان آن بيش از ۴۰۰ نفر بازداشت شدند.

به نقل از خبرگزاري «نووستي»، بعد از ظهر روز يکشنبه چندين هزار نفر از معترضين به نتيجه انتخابات رياست جمهوري در بلاروس، در مرکز مينسک تجمع کردند. خيابان‌هاي مرکزي پايتخت بلاروس به دليل حضور گسترده شهروندان در اين راهپيمايي، کاملا مسدود شده بود.

نيروهاي پليس ضد شورش که تلاش مي کردند معترضان را متفرق کنند، موفقيتي در اين زمينه نداشتند. برخي از مردم به نزديکترين ساختمان‌ها و محوطه‌ها فرار کرده و بعد از گذشت زماني دوباره جمع مي شدند.

براي متفرق کردن جمعيتي که به سمت کاخ استقلال، محل اقامت "الکساندر لوکاشنکو" رئيس جمهوري بلاروس حرکت مي‌کردند، پليس در برخي خيابان‌ها از ماشين‌هاي آب پاش استفاده کرد. در برخي مناطق پايتخت براي مهار تجمع غيرقانوني، گلوله‌هاي هشدار دهنده به هوا شليک شد و از نارنجک‌هاي بي حس کننده نيز استفاده شد.

در طول روز يشنبه، کليه ارتباطات تلفن همراه و اينترنت در بلاروس قطع شده بود و چندين ايستگاه مترو در پايتخت هم تعطيل شدند.

دفتر مطبوعاتي وزارت کشور بلاروس تأييد کرد که در اعتراضات روز يکشنبه، 13 سپتامبر (23 شهريور) بيش از 400 نفر در مناطق مختلف مينسک بازداشت شدند. اقدامات اعتراض آميز در سراسر اين کشور، به جز شهر مينسک، تقريباً در اوايل غروب در همه جا پايان يافت.

طبق اطلاعات وزارت کشور، روز شنبه نيز در جريان راهپيمايي زنان در پايتخت بلاروس، 114 نفر بازداشت شده بودند.

اعتراضات گسترده در بلاروس پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري در اين کشور آغاز شد که بر اساس آن لوکاشنکو براي ششمين بار، به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد. مخالفان اين نتيجه را به رسميت نمي شناسند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره