نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

CNN فایل مکالمه ترامپ با «وودوارد» را لو داد

منبع
فارس
بروزرسانی
CNN فایل مکالمه ترامپ با «وودوارد» را لو داد

فارس/ يک رسانه آمريکايي به فايل صوتي مکالمه رئيس‌جمهور آمريکا با روزنامه‌نگاري که اخيراْ کتابي درباره او نوشته دست پيدا کرده است.

شبکه خبري «سي‌ان‌ان» به آخرين گفت‌وگوي تلفني «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا با «باب وودوارد»، روزنامه‌نگار مطرح آمريکايي که کتابي به نام «خشم» درباره ترامپ نوشته دست يافته است.
شبکه خبري سي‌ان‌ان نوشته اين مکالمه تلفني روز ۱۴ آگوست انجام شده است. از زمان شيوع ويروس کرونا تا اين تاريخ بيش از ۱۶۸۰۰۰ نفر جانشان را بر اثر اين ويروس از دست داده‌اند و فقط در همان روز ۱۳۰۰ آمريکايي جان باخته‌اند با اين حال، ترامپ براي سر در آوردن از يک موضوع ديگر با باب وودوارد تماس گرفته است: او با خبر شده که وودوارد کار کتابش را به اتمام رسانده و مي‌خواهد بداند که در اين کتاب خودش چگونه به تصوير کشيده شده است.
اين تماس تلفني نوزدهمين مکالمه بين ترامپ و وودوارد بوده است. اساس کتاب باب وودوارد را  ۱۸ مکالمه‌اي تشکيل مي‌دهد که او قبل از ۱۴ اوت با ترامپ داشته است. ‌
ترامپ در مکالمه روز ۱۴ اوت از اين روزنامه‌نگار برنده جايزه پوليتزر سئوالاتي درباره کتابش مي‌پرسد و با لحني ملتماسانه در تلاش است به صورت غيرمستقيم او را به ارائه اطلاعات مثبت درباره خودش مجاب کند.

سي‌ان‌ان نوشته اين مکالمه ۱۰ دقيقه‌اي علاوه بر اين نشان مي‌دهد تمرکز ترامپ بيشتر روي حل معضلات اقتصادي ايجادشده بعد از کرونا است تا از بين بردن اين بيماري. 

بخشي از اين مکالمه به شرح زير است: 

-ترامپ: پس در کل فکر مي‌کني مسئله ويروس، جاي اقتصاد را گرفته است؟
-وودوارد: بله، مطمئناْ. البته همان‌طور که مي‌دانيد آنها به هم مرتبطند.
ترامپ: بله، يه کم مرتبطند.
وودوارد: يه کم؟
ترامپ: منظورم اينه که بيشتر از يه کم، ولي وضع اقتصاد خوب است... ببين ما نزديک ثبت يک رکورد ديگر در بازار سهام هستيم.
وودوارد: ببينيد، انتخابات رقابت بين شما و بايدن خواهد بود. علاوه بر اين، اين انتخابات رقابت هر دوي شما با اين ويروس هم هست. چون اين ويروس، وارد زندگي آدم‌هاي عادي شده؛ يعني همان ده‌ها ميليون نفري که شغل ندارند، همان آدم‌هايي که...
ترامپ: مي‌دانم.
سي‌ان‌ان نوشته اين مکالمه تلفني نظر ترامپ درباره ويروس کرونا را نشان مي‌دهد. بعد از ۶ ماه که کارشناسان سعي کرده‌اند او را متقاعد کنند که اقتصاد و شيوع کرونا به هم مرتبطند او هنوز هم به دنبال سر و سامان دادن به اوضاع بازار سهام و اقتصاد است، چرا که فکر مي‌کند اين عوامل در انتخاب مجددش نقش اساسي بازي خواهند کرد.

در بخش ديگري از مکالمه وودوارد به ترامپ مي‌گويد بخش‌هايي از کتاب هست که او احتمالاْ از آنها خوشش نخواهد آمد.
ترامپ در جواب به وودوارد مي‌گويد: «ببين، همان‌طور که مي‌داني بازارها دارند به سرعت برمي‌گردند. حتما از اين خبر داري.»
وودوارد در پاسخ مي‌گويد: «بله البته.»
ترامپ مي‌گويد: «خب در کتابت به اين مسئله اشاره کرده‌اي؟» وودوارد مي‌گويد: «بله، البته که اشاره کرده‌ام.»
شبکه خبري سي‌ان‌ان نوشته در بيشتر مکالمه‌هايي که بين ترامپ و وودوارد انجام شده اين رئيس‌جمهور آمريکا بوده که به صورت غيرمنتظره با ووداورد تماس گرفته. بعضي از اين تماس‌ها اواخر شب از محل اسکان ترامپ در کاخ سفيد انجام شده‌اند و مشاوران ترامپ از خيلي از آنها بي‌خبر بوده‌اند.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره