نماد آخرین خبر

استفاده ترامپ از تصویر جت‌های جنگنده روسی در آگهی کارزارش

منبع
ايسنا
بروزرسانی
استفاده ترامپ از تصویر جت‌های جنگنده روسی در آگهی کارزارش

ايسنا/ رئيس جمهور آمريکا درست قبل استفاده از تصوير آرشيوي جت‌هاي جنگنده ساخت روسيه و تسليحات در تبليغ کارزار انتخابي‌اش، تأکيد کرد: دخالت روسي در انتخابات ۲۰۲۰ وجود ندارد.

به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، "راسلن پسکوف" از مرکز تحليل استراتژي‌ها و فناوري‌هاي مسکو در "پوليتيکو" تأييد کرد:  اين آگهي جلب کمک مالي که قبل از ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهريور) منتشر شد، به عموم پيغام "از نيروهاي ما حمايت کنيد" را مي‌داد و شبح پنج سرباز را به تصوير کشيد که زير سه جتي که به سمت بالا در پرواز بودند، ايستاده‌اند. اما تصوير استفاده شده هواپيماهاي MIG-۲۹ را نشان مي‌دهد و دست‌کم يک سرباز در آن تفنگ کلاشنيکف به دست گرفته است. از آن زمان اين تصوير به عنوان يک تصوير آرشيوي موجود در "شاتراستاک" با عنوان "اشباح نظامي سربازان و نيروي هوايي در پس‌زمينه غروب خورشيد" شناسايي شده است. کميته "آمريکا را عالي کن" ترامپ و کميته ملي جمهوري‌خواهان اين تبليغ ديجيتالي را از ۸ تا ۱۲ سپتامبر پخش و بعد حذف کرد و کارزار ترامپ از آن زمان تاکنون به شکل علني درباره آن اظهارنظر نمي‌کند.

با وجود اين آگهي که حالا به سوژه تمسخر آنلاين بدل شده است، اين نخستين باري نيست که کارزار ترامپ از ويدئوي نادرست يا گمراه‌کننده استفاده مي‌کند. در جريان اعتراضاتي که بعد از کشته شدن جورج فلويد اتفاق افتاد، کارزار ترامپ تصويري از اعتراضات اوکراين در سال ۲۰۱۴ را در کنار تصويري از ترامپ که با مأموران نيروي انتظامي در کاخ سفيد ديدار مي‌کند، مورد استفاده قرار داد. اين آگهي با هدف تحقير معترضان از طريق مقايسه آن‌ها با رئيس جمهور دوستدار "نظم و قانون" پخش شد. متن زير عکس‌هاي استفاده شده جمله "امنيت عمومي در مقابل هرج و مرج و خشونت" را نشان مي‌داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره