نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

گزارش گاردین از خسارت‌های پس از انفجار در بندر بیروت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گزارش گاردین از خسارت‌های پس از انفجار در بندر بیروت

ايسنا/ روزنامه گاردين در گزارشي از اوضاع بيروت پس از انفجار بزرگ ماه اوت در بندر اين شهر خسارت وارده به اين شهر را ۱۵ ميليارد دلار تخمين زده و گفته است اين انفجار هرگونه خوش‌بيني باقيمانده در اين شهر را که مدت‌هاست از مشکلات اقتصادي و بي‌ثباتي منطقه‌اي رنج مي‌برد، از بين برد.

به گزارش گاردين، از ۲.۴ ميليون سکنه بيروت، بيش از ۳۰۰ هزار تن اکنون بي‌خانمان هستند. تقريبا ۲۰۰ تن جان دادند و ۶۰۰۰ تن زخمي شدند. هزينه اين ويراني در حال حاضر ۱۵ ميليارد دلار برآورد مي‌شود. بخش‌هايي از اين شهر که به مرکز انفجار نزديک‌تر هستند، ويران شده‌اند، به ويژه منطقه داراي حيات شبانه که کاملا نابود شده است.
انفجار بندر بيروت عصر روز ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) در بندر بيروت واقع در بيروت، پايتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌هاي زيادي در منطقهٔ اشرفيه را تخريب کرد. موج ناشي از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌هاي اطراف محل انفجار شد.
به گزارش سازمان زمين‌شناسي آمريکا، شدت انفجار، معادل زمين لرزه‌اي به قدرت ۳٫۳ ريشتر بوده‌است که در ترکيه، سوريه، اسرائيل، بخش‌هايي از اروپا احساس شد و صداي آن در جزيره قبرس در فاصله ۲۵۰ کيلومتري شنيده شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره