نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

سرویس اطلاعات روسیه دست آمریکا را رو کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
سرویس اطلاعات روسیه دست آمریکا را رو کرد

فارس/ سرويس اطلاعات خارجي روسيه در بيانيه‌اي در تاييد نقش کليدي آمريکا در اعتراضات بلاروس اعلام کرد واشنگتن حدود 20 ميليون دلار صرف ايجاد ناآرامي و اعتراض در اين کشور کرده است. 

سرويس اطلاعات خارجي روسيه در بيانيه‌اي اعلام کرد آمريکا «نقشي کليدي» در وقايع بلاروس ايفا کرده است.
بنابر گزارش خبرگزاري روسي «اسپوتنيک»، اين نهاد روس در بيان جزئيات اين مسئله اعلام کرد: ايالات متحده حدود ۲۰ ميليون دلار از طريق سازمان‌هاي غيردولتي براي اعتراضات سال‌هاي ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بلاروس هزينه کرده و حمايت خود را از نيروهاي ضد دولتي بلاروس از آغاز ناآرامي‌ها افزايش داده است.
در اين بيانيه رسمي به نقل از «سرگئي نارشيکين» رئيس سرويس اطلاعات خارجي روسيه آمده است: اين وقايع به وضوح رد پاي غرب را نشان مي‌دهد. اقدامات اعتراضي از همان ابتدا بسيار خوب سازماندهي و هماهنگ شده ... طبق اطلاعاتِ در دسترس سرويس اطلاعات خارجي روسيه، آمريکا نقشي کليدي در وقايع اخير بلاروس ايفا مي‌کند.
به دنبال برگزاري انتخابات ماه گذشته در بلاروس که به پيروزي «الکساندر لوکاشنکو» رئيس‌جمهور بلاروس با کسب ۸۰ درصد آرا منتهي شد، موجي از اعتراضات در اين کشور در اعتراض به نتيجه انتخابات به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

«سوتلانا تيخانوفسکايا» نامزد ناکام انتخابات تنها ۱۰.۱۲ درصد آراء را به دست آورد اما تاکنون نتايج انتخابات رياست‌جمهوري بلاروس را به رسميت نشناخته است.
لوکاشنکو اخيراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکيد کرده که منشا اين اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ايجاد يک منطقه حائل بين روسيه و ديگر نقاط اروپا انجام مي‌گيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره