نماد آخرین خبر

الکاظمی وارد استان میسان شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
الکاظمی وارد استان میسان شد

ايسنا/ نخست وزير عراق امروز (چهارشنبه) همزمان با عمليات نظامي براي انحصار سلاح به دولت در استان ميسان واقع در جنوب کشور، وارد اين استان شد.

به گزارش سايت شبکه روسيا اليوم، دفتر اطلاع رساني مصطفي الکاظمي، نخست وزير عراق در بيانيه کوتاهي بدون بيان جزئياتي ورود او به ميسان  و سرکشي به عمليات نظامي انحصار کردن سلاح به دولت را اعلام کرد.
همزمان با سفر الکاظمي، نيروهاي امنيتي تحصن بازنشستگان شرکت نفت استان ميسان در مقابل اين شرکت را پراکنده کرده و چادر تحصن آنها را جمع کردند.
قرار است الکاظمي در اين سفر خود علاوه بر بازديد از شرکت‌هاي خارجي فعال در ميسان، ديدار با خانواده‌هاي قربانيان تظاهرات، فعالان و بزرگان عشاير، ضمن ديدار با استاندار و مسؤولان استاني، برخي پرونده‌هاي امنيتي و خدماتي را بررسي کند.
نخست وزير عراق در ديدار با استاندار ميسان و روساي اداره‌هاي خدماتي از خدمات رساني ضعيف در اين استان انتقاد کرد و گفت، بايد راهبردها و جايگزين‌هاي نوين و مدرني در بخش خدمات و زيرساخت‌ها با حداقل هزينه در نظر گرفته شود.

استان ميسان از تقريبا دو هفته پيش صحنه عمليات نظامي با هدف انحصار سلاح به دولت است.
اين در حالي است که يک منبع امنيتي از کشته شدن يک فعال زن عراقي و پدر و مادرش به دست افراد ناشناس در بغداد خبر داد.
حاتم الجابري، از نيروهاي ارشد پليس بغداد گفت، افراد مسلح ناشناس به منزلي در غرب بغداد يورش برده و اعضاي خانواده که دارو ساز بودند يعني شيلان دارا و پدر و مادرش را سر بريدند.
وي بدون بيان جزئيات بيشتر افزود، اين افراد وسايل ارزشمند خانه را به سرقت برده و بعد هم متواري شدند. مسؤولان ذيربط در خصوص اين حادثه که اطلاعات اوليه نشان مي‌دهد دليل سرقت بوده است، تحقيقات را شروع کرده‌اند.
اما طارق الحسيني يکي از فعالان در اعتراضات بغداد گفت، هدف از اين حمله سر به نيست کردن شيلان بود که در اعتراضات مردمي در مخالفت با طبقه سياسي حاکم فعاليت داشت.
الحسيني (نام خانوادگي وي به دليل ترس از جانش مستعار است) گفت، شيلان سر به نيست شد تا صدايي از او شنيده نشود همان اتفاقي که براي دهها فعال ديگر افتاد.
به گفته وي، شيلان از چهره‌هاي شناخته شده در ميدان التحرير؛ محل اعتراضات مردمي به طبقه سياسي حاکم بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره