نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بایدن به دنبال تشکیل «ارتش وکلا» علیه ترامپ

منبع
فارس
بروزرسانی
بایدن به دنبال تشکیل «ارتش وکلا» علیه ترامپ

فارس/ کارزار انتخاباتي نامزد دموکرات انتخابات امسال آمريکا اعلام کرد ارتشي متشکل از هزاران وکيل براي مقابله با اقدامات احتمالي رئيس جمهور اين کشور پس از برگزاري انتخابات تشکيل خواهد شد.

کارزار انتخاباتي «جو بايدن» نامزد دموکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا اعلام کرد در حال تشکيل ارتشي از وکلا براي مواجهه با اتفاقات احتمالي پس از انتخابات است.
به نوشته روزنامه «گاردين»، کارزار انتخاباتي بايدن روز چهارشنبه اعلام کرد که تلاشي گسترده براي محافظت از آراي رأي‌دهندگان که در تاريخ آمريکا بي‌سابقه است توسط «دانا ريموس» مشاور ارشد انتخاباتي بايدن و «باب باور» مشاور ارشد انتخاباتي رئيس‌جمهور سابق آمريکا رهبري خواهد شد.
ريموس در اين باره گفت: «مي‌توانيم و قادر خواهيم بود که نوامبر امسال انتخاباتي آزاد و عادلانه برگزار کنيم و تلاش بي‌سابقه‌اي براي محافظت از رأي‌دهندگان متشکل از هزاران وکيل و داوطلب از سراسر کشور خواهيم داشت»
وي افزود اين گروه به بررسي گزارش‌هاي رسيده درباره سرکوب رأي‌دهندگان و مقابله با انتشار اطلاعات نادرست و دروغ پردازي خواهند پرداخت.

«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا تهديد کرده است که برگزاري انتخابات به‌صورت پُستي دست دموکرات‌ها را در تقلب باز مي‌گذارد و ممکن است او نتايج انتخابات را قبول نکند.
وي در همين راستا تلاش کرده با اقدامات مختلف، کارايي نظام خدمات پستي آمريکا را کاهش دهد تا آن را فاقد صلاحيت توزيع برگه رأي ميان مردم عنوان کند.
ترامپ همچنين از مردم خواسته است بعد از رأي دادن به صورت پستي، پاي صندوق‌هاي رأي هم بروند و اگر بتوانند رأي بدهند مشخص مي‌شود که اين شيوه از امنيت لازم برخوردار نيست.
«هيلاري کلينتون» رقيب انتخاباتي ترامپ در سال ۲۰۱۶ در واکنش به اين ادعاهاي ترامپ گفته بود در صورتي که بايدن با اختلاف ناچيز در انتخابات شکست بخورد، دموکرات‌ها بايد آماده باشند تا حمله گسترده قضايي عليه ترامپ به راه اندازند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره