نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

طالبان: یا به توافق می‌رسیم یا افغانستان را به‌ زور می‌گیریم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
طالبان: یا به توافق می‌رسیم یا افغانستان را به‌ زور می‌گیریم

ايسنا/ يکي از اعضاي ارشد هيئت گفت‌وگوکننده طالبان به شبکه سي‌بي‌اس گفته است که نظامي کنوني افغانستان کاملاً «فاسد و ناتوان» است و ايجاد يک حکومت ائتلافي با دولت اشرف غني مانند کشتي در حال غرق شدن است، طالبان را نيز غرق خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنيک گزارش داد، سلام‌وطندار، اين عضو ارشد گروه طالبان گفته است: «حالا نوبت طالبان است. رژيم افغانستان را براي سه تا پنج سال به طالبان واگذار کنيد. طالبان با جامعۀ جهاني به ويژه آمريکا همکاري مي‌کنند. ما ثابت مي‌سازيم، همان‌طوري که يک دشمن سرسخت بوده‌ايم، در آينده يک همکار استوار و قابل اعتماد خواهيم بود».
عباس استانکزي، معاون رئيس هيئت گفت‌وگوکننده طالبان در مصاحبۀ جداگانه با سي‌بي‌اس تأکيد کرده است که «جامعۀ جهاني نبايد عصباني باشد.»
او گفته است: «در ازاي برخورد با طالبان به عنوان يک نهاد سياسي مشروع در افغانستان، ما اين بار خوب ظاهر شده و در برابر قوانين بين‌المللي بيش‌تر مسؤول خواهيم بود».
عضو ارشد هيئت گفت‌وگوکننده طالبان که نخواسته نامي از او برده شود، گفته که رژيم پيشين طالبان – که در سال 2001 با حمله بر افغانستان سرنگون شد – بي‌تجربه بود و به همين دليل از سوي کشورهاي جهان پذيرفته نشد و اين امر سبب فاصله جامعه جهاني از اين گروه شد.

يک عضو ديگر طالبان نيز گفته که به اين گروه در نظام بايد سهم مفيد داده شود. او خواستار پنج وزارت کليدي در حکومت آينده براي اين گروه شده و افزوده که جنگ‌جويان طالبان در قالب نيروهاي امنيت ملي افغانستان ادغام شوند و همه اين‌ها بايد زير چتر يک دولت اسلامي باشد.
او در اين مصاحبه گفته است که اين گروه حالا مخالف کار زنان در حکومت نيست و به گروه‌ها و اقليت‌هاي مذهبي نيز در حکومت نقش خواهد داد.
طالبان همواره تأکيد کرده‌اند که اين گروه زنان را به‌ عنوان نخست‌وزير و عضو دادگاه عالي نمي‌پذيرند. با شروع گفت‌وگوهاي صلح، زنان افغانستاني پيوسته اعتراض کرده‌اند که مبادا دست‌آوردهاي آنان در اين مذاکرات به هدر برود.
عضو گفت‌وگو کننده طالبان به شبکه سي‌بي‌اس گفته است: «طالبان در افغانستان يک واقعيت‌اند. تنها طالبان مي‌‎توانند اين جنگ را پايان داده و ثبات را به افغانستان برگردانند. طالبان از جنگ خسته شده‌اند اما فداکاري‌هاي 20 سال گذشته را هدر نخواهند داد.
يک عضو تيم مذاکره کننده طالبان با رد احتمال ايجاد دولت ائتلافي اين گروه با دولت «اشرف غني» گفته است که دولت کابل مانند يک کشتي در حال غرق است و در صورت پيوستن اين گروه به دولت، طالبان نيز غرق خواهد شد.
اين عضو هيئت گفت‌وگوکننده طالبان در مصاحبه با شبکه سي بي اس گفته که ايجاد يک حکومت ائتلافي با کشتي در حال غرق حکومت محمداشرف غني، طالبان را نيز غرق خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره