نماد آخرین خبر

هشدار روسیه به اروپا در رابطه با پروژه «نورد استریم2»

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار روسیه به اروپا در رابطه با پروژه «نورد استریم2»

فارس/  «ديميتري پسکوف»، سخنگوي کرملين روز چهارشنبه به اروپا هشدار داد که مسئله مسمويت ادعايي «الکسي ناوالني»، چهره منتقد و مخالف دولت روسيه را به روند پيشرفت پروژه انتقال گاز «نورد استريم۲» ربط ندهد. 

به نوشته وبگاه شبکه خبري الجزيره، پسکوف امروز در کنفرانسي مجازي در اين خصوص گفت: «اين موضوع (پروژه نورد استريم۲) نبايد سياسي‌سازي شود.» 

وي افزود: «اين پروژه، تجاري است و کاملاً هم راستاي منافع روسيه و کشور‌هاي عضو اتحاديه اروپا و در درجه اول آلمان است.»

«آلکسي آناتوليويچ ناوالني»، سياستمدار مخالف روسيه و «ولاديمير پوتين»، رئيس‌جمهور اين کشور است که يکي از سران تظاهرات‌هاي اعتراضي عليه دولت روسيه در سال‌هاي ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسيه به سمت مسکو، پايتخت اين کشور علائم بيماري از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراري هواپيما در شهر «امسک» به بيمارستاني در اين شهر منتقل شد.

از همان روزهاي اول اين حادثه و پيش از آن که آزمايش و تحقيقي انجام شود، غرب عليه روسيه موضع‌گيري کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

دولت آلمان روز ۱۲ شهريور (۲ سپتامبر) مدعي شد  يک آزمايشگاه متعلق به ارتش اين کشور شواهد انکارناپذيري در اختيار دارد که نشان مي‌دهند آلکسي ناوالني ۴۴ ساله با عامل اعصاب مسموم شده است.

مسکو ضمن رد اين ادعا‌ها گفته بايد ثابت شود که مسموميت ادعايي ناوالني با عامل اعصاب درست بوده يا خير. 

پروژه نورد استريم ۲ يک پروژه مشترک ميان شرکت «گازپروم» روسيه و پنج شرکت اروپايي است و اين خط لوله قرار است ۱.۹۴۲ تريليون فوت مکعب گاز را در سال از روسيه و از طريق آب‌هاي منطقه‌اي يا مناطق انحصاري اقتصادي دانمارک، فنلاند، آلمان، روسيه و سوئد به آلمان منتقل کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره