نماد آخرین خبر

لوکاشنکو درجه دیپلماتیک چند تن از سفیران بلاروس را لغو کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
لوکاشنکو درجه دیپلماتیک چند تن از سفیران بلاروس را لغو کرد

ايسنا/ رئيس جمهوري بلاروس درجه ديپلماتيک چندين تن از سفراي کنوني و پيشين اين کشور را به دليل برخوردهاي آنها نسبت به تظاهرات اعتراضي در بلاروس لغو کرد.

به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، دفتر مطبوعات رياست جمهوري بلاروس اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو، رئيس‌جمهوري اين کشور پاول لاتوشنکو سفير سابق در فرانسه و ايگور لشچنيا سفير سابق در اسلواکي را به دليل فعاليتي که خدمات ديپلماتيک را به خطر انداخته از درجه ديپلماتيک خود محروم کرده است.

اين دو نفر پيشتر سرکوب اعتراضات در بلاروس توسط نيروهاي امنيتي را محکوم کرده بودند.

پاول لاتوشنکو که اخيراً تئاتر ملي ايانکا کوپالا در مينسک را اداره مي‌کرد، پس از مدت‌ها فعاليت به عنوان يکي از مقامات دولتي و سفير در فرانسه و لهستان، به مخالفان پيوست تا به يکي از رهبران آن تبديل شود و براي انتقال قدرت به شوراي هماهنگي پيوست.

ايگور لشچنيا، در ۱۶ اوت، در حالي که سفير بلاروس در اسلواکي بود، يک پيام ويديويي ارسال کرد که در آن گفت از "شکنجه و ضرب و شتم" هموطنانش شوکه شده است و با کساني که براي شنيده شدن به خيابان آمده‌اند، ابراز همبستگي کرد.

دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري بلاروس اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو، واسيلي مارکوويچ، سفير اين کشور در لتوني را نيز به دليل انجام نادرست وظايفش برکنار کرده و درجه ديپلماتيک او را لغو کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره