نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پنتاگون: چین و روسیه رقبای استراتژیک آمریکا هستند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پنتاگون: چین و روسیه رقبای استراتژیک آمریکا هستند

تسنيم/ وزير دفاع آمريکا اعلام کرد که روسيه و چين مهمترين رقباي استراتژيک کشور وي هستند.


به گزارش اسپوتنيک، مارک اسپر وزير دفاع آمريکا در سخنراني خود در انديشکده رند که متن آن در وبسايت پنتاگون  منتشر شده،  گفت: وزارت دفاع آمريکا در حال حاضر در دوره رقابت قدرت‌هاي بزرگ، چين و سپس روسيه را به عنوان رقباي اصلي استراتژيک خود معرفي مي‌کند.
وزير دفاع  ايالات متحده اظهار داشت: هر دو کشور در حال مدرن سازي نيروهاي نظامي خود و گسترش توانايي‌هاي خود در فضاي کيهاني  و فضاي مجازي هستند.
رئيس پنتاگون افزود: ايالات متحده و شرکاي آن بايد به دفاع از اصول بنيادي  و شيوه زندگي خود ادامه دهند و ما کاملاً مصمم به انجام اين کار هستيم.
پيش از اين، سرويس مطبوعاتي سفارت روسيه در واشنگتن، در مورد ادعاهاي تيموتي ري ژنرال نيروي هوايي ايالات متحده در مورد خطر ناشي از مسکو و پکن  گفته بود که ارتش ايالات متحده به جاي گفتگوي سازنده، "تهديد روسيه" را مطرح مي‌کند.
ديپلمات‌هاي روس از مقامات آمريکايي خواستند به  "احساسات ضد روسي در جامعه  دامن نزنند" و "به منظور تقويت ثبات و امنيت جهاني" بر تعامل سازنده تکيه کنند.
ايراد اظهاراتي در خصوص "تهديد روسيه" به طور ادواري از زبان سياستمداران غربي و  اغلب از کشورهاي بالتيک و لهستان شنيده مي‌شود. مسکو بارها تأکيد کرده است که روسيه هرگز به هيچ يک از کشورهاي ناتو حمله نخواهد کرد. به گفته سرگئي لاوروف وزير امور خارجه، اتحاد آتلانتيک شمالي به خوبي از اين امر آگاه است، اما به راحتي از اين بهانه براي استقرار نيروهاي بيشتر در نزديکي مرزهاي روسيه استفاده مي‌کند.
مسکو بارها از گسترش نيروهاي ناتو در اروپا ابراز نگراني کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره