نماد آخرین خبر

تاکید طالبان بر برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی بر اساس توافقنامه قطر

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تاکید طالبان بر برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی بر اساس توافقنامه قطر

تسنيم/ برخي رسانه‌ها در افغانستان خبر دادند که طالبان براي پيشبرد مذاکرات بين‌الافغاني بر اساس و شيوه توافقنامه گذشته اين گروه با آمريکا تاکيد دارند.

تيم مذاکره کننده طالبان تلاش مي‌کند که بر اساس توافقنامه چندي قبل اين گروه با آمريکا در دوحه، مذاکرات کنوني بين‌الافغاني را به پيش ببرد.

برخي منابع به اطلاعات روز گفته‌اند که اين خواسته طالبان يکي از دلايلي است که باعث تأخير نهايي شدن دستور کار و تقسيم اوقات مذاکرات صلح قطر شده است.

قرار بود که طي روزهاي ابتدايي گروههاي تماس دولت افغانستان و طالبان، دستور کار و تقسيم اوقات مذاکرات بين الافغاني در قطر نهايي شود و بررسي موضوعات نيز آغاز شوداما منابع مي‌گويند که خواست طالبان براي پيشبر مذاکرات براساس توافقنامه آمريکا و طالبان باعث شده که اين کار انجام نشود.

مذاکرات صلح افغانستان روز شنبه هفته‌ جاري بطور رسمي در دوحه گشايش يافت. از آن زمان تا کنون دو نشست عمومي بين تيم‌هاي مذاکره کننده دولت و طالبان برگزار شده است.

در نشست نخست که در پايان روز گشايش مذاکرات صلح برگزار شد، دو طرف گروه‌هاي تماس‌ را تعيين کردند.

نشست دومي نيز روز گذشته برگزار شد و در آن درباره برخي از اصول و دستورکار جريان مذاکرات و تقسيم‌اوقات مذاکرات بحث شد، اما نهايي‌سازي شيوه‌ها به نشست بعدي موکول شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره