نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

نخست‌وزیر جدید ژاپن به مردمش قول داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نخست‌وزیر جدید ژاپن به مردمش قول داد

ايسنا/ نخست وزير جديد ژاپن امروز (پنج‌شنبه) در نخستين روز کاري‌اش متعهد شد تا دولتش در راستاي تحقق انتظارات مردم اين کشور عمل کند.

به نقل از خبرگزاري کيودو، يوشيهيده سوگا يک روز پس از انتصاب و تشکيل کابينه‌، امروز کار خود را به عنوان نخست وزير جديد ژاپن آغاز کرد.  

وي به خبرنگاران در دفتر نخست وزيري گفت: ديروز من دستورات لازم را به وزرا دادم و فردا در مراسم انتصاب معاونين وزرا سخنراني خواهم کرد. ما بايد دولتي را به راه اندازيم که براي مردم کار کند، نتايج ملموس بدست آورد و انتظارات مردم را برآورده کند.

علي‌رغم اين حقيقت که نشست دولت قبلي چهارشنبه شب برگزار شد و کنفرانس خبري در سطح وزرا نيمه شب برگزار شد، سوگا در نخستين روز کاري‌اش راس ساعت هشت صبح به وقت محلي در دفتر نخست وزيري حضور يافت.

وي روز چهارشنبه در نخستين کنفرانس خبري‌اش به عنوان نخست وزير ژاپن متعهد شد تا اقتصاد را احيا کند و ويروس کرونا را تحت کنترل درآورد.

سوگا تاکيد داشت که براي پيشبرد سياست‌هاي تعبيه شده توسط شينزو آبه، نخست وزير سابق ژاپن که به خاطر بيماري از سمت خود کناره‌گيري کرده، تلاش خواهد کرد.

کاتسونوبو کاتو، دبير کابينه جديد ژاپن گفت: دولت جديد برنامه مقابله با ويروس کرونا را که توسط دولت قبلي در نظر گرفته شده بود، به طور کامل اجرا خواهد کرد؛ برنامه‌اي که اقداماتي را از تضمين واکسن براي تمامي مردم گرفته تا گسترش تست‌هاي کرونا شامل مي‌شود.

وي افزود: مهم‌ترين مساله جلوگيري از شيوع ويروس کرونا و به حالت عادي درآوردن فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي و احياي آنهاست.

درخصوص جبهه ديپلماتيک، کاتو گفت:‌ دولت سوگا متعهد شده تا روابط نزديکي با همسايگان ژاپن از جمله روسيه برقرار کند و مساله اتباع ژاپني ربوده شده در کره شمالي در دهه‌هاي 1970 و 1980 ميلادي را حل کند و افراد ربوده شده را از طريق همکاري بين‌المللي به خانه بازگرداند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره