نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی: تعلیق طرح الحاق کرانه باختری موقت است

منبع
مهر
بروزرسانی
سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی: تعلیق طرح الحاق کرانه باختری موقت است

مهر/ سفير آمريکا در فلسطين اشغالي در راستاي اظهارات جانبدارانه خود از تل آويو اعلام کرد که تعليق طرح الحاق کرانه باختري موقت است و حتما اجرا خواهد شد.

«ديويد فريدمن» سفير آمريکا در گفتگو با روزنامه «اسرائيل هيوم» در پاسخ به اين پرسش که آيا «محمد دحلان» يکي از رهبران جدا شده جنبش فتح که هم اکنون در امارات بسر مي‌برد، مي‌تواند رئيس جديد تشکيلات خودگردان فلسطين شود يا خير گفت: ما به اين موضوع فکر مي‌کنيم اما مي‌خواهيم نهاد رهبري فلسطين را مهندسي کنيم.

وي با اشاره به موضوع عادي سازي روابط کشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي گفت: مناقشه اعراب و اسرائيل رو به پايان است و انتظار مي‌رود طي چند ماه تا چند سال آينده به اتمام برسد، امضاي توافق صلح اسرائيل با امارات و بحرين اين رکود را از بين برد.

فريدمن مدعي شد که بسياري از کشورهاي [عربي] قانع شده اند که همچون ابوظبي و منامه به عادي سازي روابط با تل آويو روي بياورند. وي با اعلام اينکه تشکيلات خودگردان فلسطين نتوانسته است به خوبي به مردم فلسطين خدمت کند، مدعي شد که ملت فلسطين بايد از فرصت پيش رو [طرح معامله قرن و عادي سازي روابط کشورهاي عربي با اسرائيل] استفاده کند و به زندگي بهتر بينديشد.

سفير آمريکا در ادامه اظهارات جانبدارانه خود از تل آويو گفت: ملت فلسطين بايد به قرن ۲۱ بپيوندد. تعليق طرح الحاق کرانه باختري يک تصميم موقت است و من بر اين باور هستم که اين اتفاق خواهد افتاد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar