نماد آخرین خبر

انتقاد مقام سابق کاخ سفید از امتیازات ترامپ به طالبان

منبع
فارس
بروزرسانی
انتقاد مقام سابق کاخ سفید از امتیازات ترامپ به طالبان

فارس/ مشاور امنيت ملي سابق آمريکا از رئيس‌جمهور اين کشور بابت دادن امتيازات زياد به گروه طالبان انتقاد کرده است.


مک‌مستر در گفت‌وگويي با شبکه خبري سي‌بي‌اس که پنجشنبه منتشر شد اقدام دولت ترامپ در خارج کردن نيروهاي آمريکا از افغانستان را «سياستي نابخردانه» توصيف کرد. 

او در اين برنامه درباره کتاب خود با عنوان «ميادين نبرد» که قرار است به زودي وارد بازار شود هم صحبت کرد. مک‌مستر در اين کناب نوشته ترامپ با اعطاي امتيازات بيش از حد به طالبان، جان سربازان آمريکايي که در افغانستان کشته شدند را «بي‌ارزش کرد».


مشاور امنيت ملي سابق آمريکا همچنين مدعي شد که ترامپ در حال «شراکت با طالبان» است. او گفت: «مذاکرات با طالبان، از بسياري جهات به ضرر دولت افغانستان است.»

وي اضافه کرد: «چيزي که ما در افغانستان به آن نياز داريم تعهد مستمر به کمک به دولت اين کشور است.»

آمريکا حدود هفت ماه پيش با طالبان توافق صلح امضا کرد. واشنگتن در اين توافق متعهد شده چنانچه طالبان به تعهداتش پايبند بماند، آمريکا تمامي نيروهايش را ظرف ۱۴ ماه بعد از امضاي توافق از افغانستان خارج خواهد کرد.

نمايندگان دولت افغانستان و طالبان براي رايزني بر سر توافق صلح ماه جاري ميلادي در دوحه قطر ديدار کردند. «مايک پامپئو»، وزير خارجه آمريکا براي اعلام آغاز اين گفت‌وگوها به قطر سفر کرد.

هربرت رابرت مک‌مستر دومين مشاور امنيت ملي ترامپ بود که از فوريه ۲۰۱۷ تا آوريل ۲۰۱۸ در اين سمت حضور داشت.

او بعد از استعفا از سمتش در سال ۲۰۱۸ از بعضي سياست‌هاي ترامپ انتقاد کرده است. مک‌مستر چند ماه پيش از تصميم ترامپ براي خارج کردن نيروهاي آمريکا از شمال سوريه انتقاد کرد و گفت اين اقدام منطقه را بي‌ثبات کرده و فرصتي در اختيار روسيه قرار خواهد داد تا بر آن مناطق مسلط شود. 


مک‌مستر در مصاحبه‌اي مه ۲۰۱۹ گفته بود بعضي از همکاران سابقش در کاخ سفيد «تهديدي عليه قانون اساسي» آمريکا به شمار مي‌روند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره