نماد آخرین خبر

تاکید چین بر خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تاکید چین بر خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان

تسنيم/ پس از اظهارات نماينده ويژه آمريکا مبني بر اينکه واشنگتن براي خروج از افغانستان به اجازه کسي نياز ندارد، وزير خارجه چين گفت که خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان بايد مسئولانه باشد.

«وانگ يي» وزير خارجه چين با اشاره به روند خروج نيروهاي خارجي از افغانستان تاکيد کرد که خروج آمريکا از افغانستان بايد مسئولانه و تضمين کننده ثبات اين کشور باشد
وانگ يي به «شينهوا» گفت: چين مانند گذشته از روند صلح در افغانستان حمايت مي‌کند، ما از جامعه جهاني و کشورهاي منطقه مي‌خواهيم تا ضمن احترام به اصل انصاف، بطور مشترک از برقراري صلح در افغانستان حمايت کرده و خروج مسئولانه و منظم نيروهاي خارجي را تضمين کنند.
وزير خارجه چين همچنين ابراز اميدواري کرد که همه گروه‌ها در مذاکرات بين‌الافغاني منافع ملي را اولويت دهند تا هرچه زودتر براي حل بحران افغانستان به يک راه‌حل موثر دست پيدا کنند.
وي همچنين ابراز اميدواري کرد که دولت جديد افغانستان با قاطعيت با تروريسم مبارزه کند، يک سياست خارجي صلح‌آميز و دوستانه را دنبال کرده و افغانستان را به مسير صلح، ثبات و توسعه سوق دهد.

چين در حالي بر خروج مسئولانه آمريکا از افغانستان تاکيد دارد که پيش از اين «زلمي خليلزاد» نماينده ويژه آمريکا در امور صلح افغانستان در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا دولت ترامپ با اهداف انتخاباتي تلاش دارد تا زمينه خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان را فراهم کند، تصريح کرده بود: آمريکا براي آوردن نيروهايش به افغانستان به اجازه کسي نياز نداشت و اکنون نيز براي خروج اين نيروها به اجازه کسي نياز ندارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره