نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پامپئو: مادورو باید از قدرت در ونزوئلا کنار رود

منبع
فارس
بروزرسانی
پامپئو: مادورو باید از قدرت در ونزوئلا کنار رود

فارس/ وزير خارجه آمريکا بار ديگر در اظهاراتي مداخله‌جويانه خواستار عزل رئيس‌جمهور ونزوئلا از قدرت شده است.

«مايک پامپئو»، وزير خارجه آمريکا در ادامه کارزار فشار عليه ونزوئلا گفته که «نيکلاس مادورو»، رئيس‌جمهور اين کشور آمريکاي لاتين بايد از قدرت کنار برود. 
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پامپئو که به «گويان» (کشوري در شمال شرقي آمريکاي جنوبي در منطقه کارائيب) سفر کرده خواستار افزايش فشار بر نيکلاس مادورو شده است. 
او گفت: «مي‌دانيم که رژيم مادورو مردم ونزوئلا را نابود کرده و خود مادورو، يک قاچاقچي سابقه‌دار مواد مخدر است. اين به معني آن است که او بايد از قدرت کنار برود.»
پامپئو گفت آمريکا قصد دارد ۳ ميليون دلار به گويان براي حمايت از پناه‌جويان ونزوئلا کمک ارائه دهد. 
آمريکا و گروهي از متحدان اين کشور سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامي غيرقانوني «خوان گوآيدو»، رهبر شوراي ملي ونزوئلا را به عنوان «رئيس‌جمهور موقت» اين کشور به رسميت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پيش از آن با رأي بالاي مردم ونزوئلا مجددا به رياست‌جمهوري انتخاب شده بود، غيرقانوني اعلام کردند.
به نوشته رسانه‌هاي آمريکايي، کاخ سفيد هنگام اعلام به رسميت شناختن گوآيدو انتظار داشته وي ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظاميان را نيز با خود همراه کند. اين سناريو اکنون عملاً شکست خورده و تلاش‌هاي واشنگتن براي ترغيب نظاميان به حمايت از گوآيدو ناکام مانده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره