نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آغاز رای‌گیری زودهنگام در چند ایالت؛ انتخابات آمریکا کلید خورد

منبع
فارس
بروزرسانی
آغاز رای‌گیری زودهنگام در چند ایالت؛ انتخابات آمریکا کلید خورد

فارس/ رأي‌گيري زودهنگام براي انتخابات رئيس‌جمهور آمريکا از امروز جمعه در چند ايالت آمريکا آغاز شد.

به نوشته پايگاه هيل، رأي‌دهندگان در ايالت ويرجينيا از امروز جمعه مي‌توانند تا روز ۲ نوامبر با مراجعه حضوري به حوزه‌هاي انتخاباتي در سراسر اين ايالت رأي خود را به صندوق بيندازند. رأي‌دهندگان همچنين براي رأي دادن به صورت پستي تا تاريخ ۲۳ اکتبر فرصت دارند. 

در ايالت‌هاي مينه‌سوتا، داکوتاي جنوبي و وايومينگ، شهرونداني که درخواست خود براي رأي‌دهي غيابي را ثبت کرده‌اند مي‌توانند تا يک روز قبل از روز انتخابات (۳ نوامبر) به صورت پستي يا با مراجعه حضوري به نامزدهاي مورد نظر خود رأي بدهند. 

رسانه‌هاي آمريکا يکي از دلايل برگزاري اين رأي‌گيري‌هاي زودهنگام را جلوگيري از ازدحام افراد در شرايط شيوع کرونا ذکر کرده‌اند.  

با وجود اين، برخي از کاربران فضاي مجازي تصاويري از ايستادن شهروندان آمريکا در صف براي انداختن رأي خود به صندوق منتشر کرده‌اند. 

«آماندا گلدن»، يک کاربر فضاي مجازي با انتشار عکس زير نوشته است: «۶ هفته تا روز انتخابات باقي مانده است، ولي رأي‌گيري زودهنگام در ويرجينيا از امروز آغاز شده. ده‌ها رأي‌دهنده، در حالي که هنوز اين ساختمان در ريچموند هنوز باز نشده براي انداختن رأي خود به صورت حضوري در صف ايستاده‌اند.» 

 

پايگاه خبري هيل نوشته برخي از ايالت‌هاي ديگر شامل نيوجرسي، ميشيگان، ورمونت و ايلينوي در هفته آينده رأي‌گيري زودهنگام را آغاز خواهند کرد. ۲۹ شرکت ديگر و منطقه کلمبيا در سراسر اکتبر رأي‌گيري را آغاز خواهند کرد. 

در اکثر نظرسنجي‌هايي که تا به حال انجام شده «جو بايدن»، نامزد حزب دموکرات از «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا و نامزد حزب جمهوري‌خواه پيش افتاده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar