نماد آخرین خبر

انتقاد چین از اتهام زنی و شایعه پراکنی پمپئو

منبع
فارس
بروزرسانی
انتقاد چین از اتهام زنی و شایعه پراکنی پمپئو

فارس/ سفارت چين در سورينام در واکنش به اظهارات اخير وزير خارجه آمريکا گفت که پامپئو بايد به حقايق و واقعيت‌ها احترام گذاشته و اتهام زني و شايعه پراکني را متوقف کند.

در حالي که «مايک پامپئو» وزير خارجه آمريکا در حال سفر دوره‌اي خود به چهار کشور در آمريکاي جنوبي است، سفارت چين در سورينام (کشوري در شمال شرقي آمريکاي جنوبي) در واکنش به سخنان پامپئو در اين کشور عليه شرکت‌هاي چيني، اعلام کرد که وزير خارجه آمريکا در حال اتهام پراکني عليه چين است.

پامپئو در نشست مشترک با «چان سانتوخي» رئيس جمهور جديد سورينام گفت که کيفيت و خدمات شرکت‌هاي خصوصي آمريکا با شرکت‌هاي چيني بايد بر اساس و مبنايي عادلانه مقايسه شود.

وي اضافه کرد: «ما شاهد سرمايه گذاري حزب کمونيست چين در کشورها هستيم و اين عالي به نظر مي‌رسد اما زماني که هزينه‌هاي سياسي مربوط به آن شفاف مي‌شود، تمام آن نماي عالي فرو مي پاشد.»

چين طي يک دهه گذشته به طور گسترده‌اي اقدام به سرمايه گذاري و وام دهي به کشورهاي آمريکاي لاتين که داراي منابع غني هستند کرده است.

دولت ترامپ تلاش دارد تا با پيش برد سياست چين هراسي کشورها را درباره پيامدهاي اين سرمايه گذاري‌ها بترساند.

سفارت چين در سورينام پس از اين اظهارات پامپئو طي بيانيه‌اي اعلام کرد: «هرگونه تلاش براي ايجاد اختلاف ميان چين و سورينام محکوم به شکست است.»

سفارت چين تاکيد کرد: «ما به آقاي پامپئو توصيه مي‌کنيم که به حقايق و واقعيت‌ها احترام گذاشته و تکبر و تعصب را کنار بگذارد و اتهام زني و شايعه پراکني درباره چين را متوقف کند.»

رئيس جمهور سورينام نيز روز پنجشنبه گفته بود که روابط اين کشور با چين از موضوعات مذاکرات خود با پامپئو نبوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره