نماد آخرین خبر

آنکارا: ماکرون رویای تبدیل شدن به ناپلئون را دارد

منبع
فارس
بروزرسانی
آنکارا: ماکرون رویای تبدیل شدن به ناپلئون را دارد

فارس/ وزير دفاع ترکيه روز جمعه در مصاحبه‌اي با انتقاد از اقدامات رئيس جمهور فرانسه در تشديد تنش‌ها در درياي مديترانه گفت که ماکرون رؤياي تبديل شدن به ناپلئون را در سر مي‌پروراند.

  «خلوصي آکار» وزير دفاع ترکيه روز جمعه گفت که «امانوئل ماکرون» رئيس جمهور فرانسه در حال شعله ور کردن تنش‌ها در درياي مديترانه است.

وي که با شبکه 4 انگليس مصاحبه مي‌کرد گفت که ماکرون رؤياي تبديل شدن به ناپلئون را در سر مي‌پروراند اما قدرت و اندازه‌اش براي اين موضوع کافي نيست.

آکار اضافه کرد که ترکيه با صلح و گفت‌وگو موافق بوده و تمام تلاش خود را در اين زمينه انجام مي‌دهد اما در عين حال از حقوق و منافع خود در درياي مديترانه نيز حمايت مي‌کند.

وزير دفاع ترکيه گفت: «آقاي ماکرون براي سرپوش گذاشتن بر مشکلات فرانسه به دنبال نقش‌آفريني است. وي از هزاران کيلومتر آنطرف تر مي‌آيد و به دنبال ايفاي نقش در مديترانه است. اين صحيح نيست. ما از حقوق و منافعمان حمايت خواهيم کرد و همواره گفته‌ايم که آماده ديدار و مذاکره با يونان هستيم.»

وي همچنين گفت که اين در چارچوب اختيارات اتحاديه اروپا نيست که به ترسيم مرزها و قوانين درياي مديترانه بپردازد.

آکار اضافه کرد: «صحبت چند باره درباره تحريم عليه ترکيه، استفاده از زبان تهديد بوده و جز افزايش تنش‌ها کار ديگري نمي‌کند.»

طي هفته‌هاي گذشته، تنش‌ها در شرق درياي مديترانه بر سر اقدامات ترکيه در قبال آغاز حفاري‌ها و فعاليت‌هاي اکتشافي در اين منطقه آغاز شد.

يونان با همراهي برخي کشورهاي اروپايي ادعا دارند که اقدامات ترکيه غيرقانوني و تنش‌آميز است و به آنکارا درباره تبعات اين اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکيه اما اعلام کرده که اين کشور تنها در حال تامين حقوق خود در اين دريا و درياهاي سياه و اژه است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره