نماد آخرین خبر

وضعیت نامعلوم سلامت پادشاه مالزی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وضعیت نامعلوم سلامت پادشاه مالزی

ايسنا/ يک مقام مسئول در کاخ سلطنتي مالزي امروز جمعه اعلام کرد که ملک عبدالله يک هفته با کسي ملاقات نخواهد کرد ، زيرا وي در بيمارستان تحت نظر است.

به گزارش  روسيا اليوم، انور ابراهيم ، رهبر مخالفان مالزي اين هفته گفته بود که حمايت "اکثريت قاطع و عظيم" نمايندگان پارلمان را به دست آورده است و اين به او امکان مي دهد "محي الدين ياسين"، نخست وزير را سرنگون کند اما بايد بتواند پادشاه را متقاعد کند که داراي صلاحيت براي تشکيل دولت است.

اين در حالي است که تنها ۷ ماه از آخرين جنگ قدرت در مالزي که محي الدين را به رياست دولت سوق داد مي گذرد و ممکن است باعث تأخير در تلاشها براي ايجاد ثبات اقتصادي پس از چالش هايي در پي کرونا شود.

محي الدين اظهارات انور در مورد کسب حمايت اکثريت را رد کرد و از وي خواست تا اين امر را از طريق روند قانون اساسي ثابت کند.

نقش پادشاه در بيشتر موارد تشريفاتي است ، اما ممکن است نخست وزيري را تعيين کند که به نظر وي توانايي جلب حمايت اکثريت پارلماني را دارد. وي همچنين مي تواند به توصيه نخست وزير پارلمان را منحل و انتخابات را اعلام کند.

احمد فاضل شمس الدين، ناظر کاخ مالزي گفت: "پزشکان به پادشاه توصيه کردند که ۷ روز در بيمارستان بماند تا تحت نظر باشد و در اين ميان هيچ جلسه اي برگزار نمي شود."

قرار بود انور روز سه شنبه با پادشاه مالزي ملاقات کند ، اما تصميم گرفت به خاطر نامساعد بودن حال پادشاه قرار ملاقات را لغو کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar