نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پوتین به دنبال تضمین آمریکا برای عدم دخالت در انتخابات روسیه

منبع
فارس
بروزرسانی
پوتین به دنبال تضمین آمریکا برای عدم دخالت در انتخابات روسیه

فارس/ رئيس جمهور روسيه ضمن مطرح کردن پيشنهاد همکاري مسکو-واشنگتن براي ايجاد امنيت سايبري جهاني از آمريکا خواست تضمين دهد که در امور داخلي و انتخابات روسيه مداخله نمي‌کند.

«ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه امروز (جمعه) به آمريکا پيشنهاد کرد توافقي درخصوص امنيت سايبري ميان دو کشور بسته شود.
به نوشته خبرگزاري «تاس»، پوتين در بيانيه‌اي نوشت، تقابل گسترده در فضاي سايبري يکي از بزرگ‌ترين چالش‌هاي فعلي در عرصه بين‌المللي محسوب مي‌شود.
رئيس جمهور روسيه با اشاره به اينکه «مسئوليت بازيگران اصلي در عرصه امنيت سايبري جهاني، ايجاد بازدارندگي در برابر حملات سايبري است»، به آمريکا پيشنهاد کرد برنامه جامعي درخصوص احياي روابط با مسکو در زمينه فناوري‌هاي ارتباطي در نظر گيرد و گفت‌وگو درباره مسائل کليدي در زمينه امنيت بين‌المللي از سر گرفته شود.
پوتين از آمريکا درخواست کرد «تلاشي مداوم و موثر از طريق کانال‌هاي ارتباطي ميان آژانس‌هاي مربوطه» نظير مراکز فعال در زمينه کاهش تهديدات اتمي صورت گرفته و نظارت مقامات عالي رتبه بر مشکلات پيش روي امنيت سايبري در چارچوب آژانس‌هاي مرتبط در زمينه امنيت ملي در نظر گرفته شود.
در اين بيانيه همچنين آمده است: «اين امکان وجود دارد که توافقي دوجانبه ميان دولت‌ها حاصل شود تا از وقوع حوادثي در فضاي سايبري جلوگيري شود و مي‌تواند مشابه توافق آمريکا و شوروي در خصوص جلوگيري از حوادث در سال ۱۹۷۲ باشد».
پوتين از آمريکا خواست به صورت متقابل تضمين دهد که در امور داخلي روسيه نظير انتخابات از طريق فن‌آوري‌هاي پيشرفته دخالتي صورت نمي‌گيرد.
رئيس جمهور روسيه در ادامه نوشت: «از ايالات متحده مي‌خواهيم به متخصصان روسي و آمريکايي درخصوص گفت‌وگو در زمينه امنيت اطلاعاتي در سطح جهاني چراغ سبز نشان دهد و آن را در گرو اختلافات سياسي بين دو کشور نگذارد».
وي افزود: «چنين اقداماتي در راستاي تقويت اعتماد ميان کشورها و اطمنيان از رفاه و امنيت شهروندانمان خواهد بود. اين اقدامات سهمي قابل لمس در ايجاد صلح جهاني در فضاي سايبري بين‌المللي ايفا خواهد کرد».
ماه گذشته «اولگ خِراموف»، معاون شوراي امنيتي روسيه هشدار داد که آمريکا و متحدانش در حال افزايش فعاليت‌هاي اطلاعاتي و مخرب در فضاي سايبري ديگر کشور‌ها هستند.
طبق گفته اين مقام روسي، نتيجه افزايش تقابل در فضاي سايبري، ايجاد تنش در روابط بين‌الملل است و اعمال تحريم‌ها از سوي آنها منجر به آهسته شدن روند پيشرفت اقتصاد جهان مي‌شود.
از سوي ديگر شرکت آمريکايي «مايکروسافت» در ادعايي عنوان کرده، هکرهايي مرتبط با روسيه و چين در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌هاي درگير در انتخابات رياست جمهوري آمريکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسي کنند.
اين ادعاها قوياً از سوي دولت‌هاي مسکو و پکن محکوم و قوياً مورد تکذيب قرار گرفتند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره