نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

وکیل سابق ترامپ: او قدرت را مسالمت‌آمیز تحویل نمی‌دهد

منبع
فارس
بروزرسانی
وکیل سابق ترامپ: او قدرت را مسالمت‌آمیز تحویل نمی‌دهد

فارس/ وکيل سابق رئيس‌جمهور آمريکا مي‌گويد اگر او در انتخابات رياست‌جمهوري ماه نوامبر شکست بخورد، انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آميز انجام نمي‌شود زيرا او حاضر به دست کشيدن از اين جايگاه نيست.

بعد از امتناع «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا از متعهد شدن به انتقال مسالمت‌آميز قدرت در صورت شکست در انتخابات پيش‌رو، «مايکل کوهن» وکيل سابق او در اين باره هشدار داد.
کوهن بامداد امروز (جمعه‌ به وقت تهران) در مصاحبه با شبکه «سي‌اِن‌اِن» در پاسخ به سوالي در اين باره گفت: «اگر او (ترامپ) شکست بخورد، هرگز انتقال قدرت، مسالمت‌آميز انجام نخواهد شد. او دست از اين قدرت نمي‌کشد. او به سادگي قدرت را تحويل نمي‌دهد».
وي با بيان اينکه ترامپ هر کاري در توانش باشد انجام مي‌دهد تا از قدرت کنار نرود، توضيح داد: «درباره چيزي که او [اکنون] انجام مي‌دهد فکر کنيد، هيچ تفاوتي با زماني که او در حال احداث يک ساختمان است ندارد. او در حال ايجاد بنياني از اين استدلال است که با رفتن به ديوان عالي، اعتبار [نتيجه] رأي‌گيري را به چالش بکشد».
وکيل ترامپ در ادامه او را «استاد فرافکني» توصيف کرده و گفت علي‌رغم اينکه خودش در حال مداخله در روند انتخابات سالم است اما ديگران را به دخالت در اين مسئله متهم مي‌کند.
ترامپ بامداد پنجشنبه طي سخنراني در کاخ سفيد با امتناع از متعهد شدن به انتقال مسالمت‌آميز قدرت در صورت شکست در انتخابات، گفته بود: «بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد... صندوق‌هاي رأي فاجعه و خارج از کنترل هستند!» (جزئيات بيشتر)
کوهن اين وضعيت را قبلا پيش‌بيني کرده بود. او زماني که در تاريخ بيست‌وهفتم فوريه ۲۰۱۹ در جلسه استماع کنگره شرکت کرده بود، گفت: «با توجه به تجربياتي که از کار کردن براي ترامپ دارم، نگران هستم که اگر او انتخابات ۲۰۲۰ را ببازد، هرگز انتقال قدرت، مسالمت‌آميز نخواهد بود».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar