نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

افشاگری پولتیکو درباره نقشه تیم ترامپ

منبع
تسنيم
بروزرسانی
افشاگری پولتیکو درباره نقشه تیم ترامپ

تسنيم/ گرچه ترامپ حاضر نشده است تا نسبت به انتقال آرام و مسالمت آميز قدرت تعهد بدهد ولي به نظر مي‌رسد تيم وي با دقت در حال برنامه ريزي براي انتقال قدرت است.

به گزارش پولتيکو، يکي از سازمان يافته ترين بخش هاي عملياتي کاخ سفيد در اين روزها، ساختمان دفتر اجرايي (بال غربي کاخ سفيد) است که در حال برنامه ريزي براي انتقال قدرت احتمالي است.
در حالي که ترامپ بارها به راي گيري پستي و جو بايدنِ خواب آلود حمله کرده و حاضر نشده است تا درباره انتقال آرام قدرت تعهد بدهد ولي کريس ليدل دستيار ارشد وي هفته ها در اين دفتر وقت گذاشته است تا نقشه و برنامه انتقال احتمالي قدرت به جو بايدن را طراحي کند.

منابع آگاه و نزديک به اين موضوع مي گويند، ليدل همکاري نزديکي با يک مقام رسمي دولتي داشته است که هماهنگ کننده فدرال انتقال قدرت بوده است. وزارت دادگستري آمريکا نيز پيش از اين موافقت کرده است تا مراحل اوليه امنيتي انتقال قدرت به جو بايدن در صورت پيروزي در انتخابات، آغاز شود.
ديويد مارچيک مدير مرکز انتقال قدرت رياست جمهوري در Partnership for Public Service در اين باره گفت: آنها بر روي اجراي قانون خيلي زياد تمرکز کرده اند و کار خودشان را بسيار خوب انجام داده اند.
يک مقام سابق تيم انتقال قدرت باراک اوباما نيز در اين باره گفت: بعيد مي دانم که شخص ترامپ به طور کلي از اين اقدامات بي اطلاع باشد.
يک مقام کاخ سفيد نيز فاش کرده است که رئيس جمهور آمريکا از فعاليت هاي ليدل براي انتقال قدرت آگاهي داشته است.
جاد دير معاون سخنگوي کاخ سفيد گفت: دولت ترامپ همه موارد مورد نياز در چارچوب قانون براي هرگونه انتقال قدرت را انجام داده و انجام خواهد داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar