نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

سنای آمریکا قطعنامه ‌ای برای حمایت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تصویب کرد

منبع
انتخاب
بروزرسانی
سنای آمریکا قطعنامه ‌ای برای حمایت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تصویب کرد

انتخاب/ سناي آمريکا دو روز پس از خودداري رييس جمهوري اين کشور از تعهد به تحويل مسالمت‌آميز قدرت، قطعنامه‌اي را براي حمايت از روند قانوني انتقال قدرت تصويب کرد.

تارنماي خبري هيل روز جمعه گزارش داد، اين اقدام دو روز پس از آن صورت گرفت که ترامپ در يک کنفرانس خبري در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبني بر اينکه در صورت شکست درانتخابات آيا متعهد به انتقال مسالمت‌آميز قدرت خواهد شد، از اعلام پايبندي به اين روند خودداري کرد.
قطعنامه سنا که به پيشنهاد «جو منچين» سناتور دموکرات آمريکايي به راي گذاشته شده بود، بدون مخالفت به تصويب رسيد که معناي آن اين است که هم‌حزبي‌هاي جمهوريخواه سناي آمريکا نيز از عدم تعهد ترامپ به انتقال مسالمت‌آميز قدرت نگران شده‌اند.
منچين در اين باره گفت: به اعتقاد من اينکه [کشور] پيشرو جهان آزاد طوري سخن بگويد که گويي با نظام اقتدارگرا در مقابل دموکراسي هستيم، چيزي است که باعث هشدار به من و بسياري از همکارانم در هر دو حزب شد. حتي کساني که سکوت کرده‌اند نگران هستند.
سناي آمريکا در اين قطعنامه بر پايبندي خود به انتقال منظم و مسالمت‌آميز قدرت طبقه آنچه در قانون اساسي آمريکا آمده و همچنين بر خودداري از هرگونه اختلال توسط رييس جمهوري يا هر کس ديگري تاکيد کرده است.
«ميچ مک‌کانل» رهبر اکثريت جمهوريخواه سنا نيز روز پنجشنبه در پيامي توييتري نوشت: مراسم تحليف برنده انتخابات سوم نوامبر، در تاريخ بيستم ژانويه برگزار و انتقال قدرت همانگونه که از سال ۱۷۹۲ هر چهار سال يکبار صورت گرفته، با نظم انجام خواهد شد.
نشريه پوليتيکو نيز روز جمعه گزارش داد به رغم تلاش‌هاي رييس جمهوري آمريکا براي حفظ قدرت، تيم ترامپ در کاخ سفيد در حال آماده‌سازي برنامه براي خروج وي از قدرت در صورت شکست در انتخابات آينده است.
ترامپ روز چهارشنبه درباره انتقال قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد. صندوق‌هاي رأي فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگويم، انتقالي در کار نخواهد بود. بلکه تداوم (رياست‌جمهوري من را) خواهيم داشت.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar