نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

عمران‌خان: به تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس پایبندیم

منبع
فارس
بروزرسانی
عمران‌خان: به تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس پایبندیم

فارس/ نخست وزير پاکستان روز جمعه در سخناني تاکيد کرد که اين کشور همچنان به تشکيل دولت مستقل فلسطيني به پايتختي قدس پايبند است.

«عمران خان» نخست وزير پاکستان روز جمعه هشدار داد که جامعه بشري با خطر مسابقه تسليحات هسته‌اي مواجه است.
وي در ادامه سخنانش گفت که همکاري و موافقت‌نامه‌هاي بين‌المللي در حال نقض شدن هستند و هند در اقدامي که نقض آشکار قطعنامه‌هاي سازمان ملل به شمار مي‌آيد جامو و کشمير را به اشغال خود در آورده است.
نخست وزير پاکستان به موضوع فلسطين نيز اشاره کرد و گفت که اسلام‌آباد به راه حل دو دولت و تشکيل دولت مستقل فلسطيني به پايتختي قدس پايبند است.
اين سخنان نخست وزير پاکستان در حالي مطرح مي‌شود که امارات و بحرين در ۱۵ سپتامبر جاري توافق عادي‌سازي روابط خود با رژيم صهيونيستي را امضا کردند؛ اقدامي که خشم گروههاي فلسطين و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خيانت به مسئله فلسطين ياد شد.
«عبدالمجيد تبون» رئيس جمهور الجزاير در سخنراني مجازي خود براي مجمع عمومي سازمان ملل گفته بود که الجزاير از آرمان فلسطين حمايت و تأکيد کرد که حق ملت فلسطين در تشکيل کشوري به پايتختي قدس، غير قابل چانه‌زني است.
رئيس جمهور الجزاير  با بيان اينکه «مسئله فلسطين براي الجزاير و ملتش، يک مسئله مقدس و مهم‌ترين مسئله باقي خواهد ماند»، خاطر نشان کرد: «بار ديگر حمايت ثابت خود را از ملت، آرمان عادلانه و حق غير قابل تصرف فلسطين در تشکيل کشور مستقل و داراي حاکميت، اعلام مي‌کنيم».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar