نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترامپ: تقلب شود انتقال قدرت صورت نمی‌گیرد

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ رئيس‌جمهور آمريکا بامداد شنبه در يک تجمع انتخاباتي بار ديگر مسئله احتمال تقلب در انتخابات رياست‌جمهوري کشورش را مطرح کرد.

  «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا بامداد شنبه در جمع هوادارانش تأکيد کرد جز در صورت وقوع تقلب، او بازنده انتخابات ماه نوامبر نخواهد بود.

ترامپ گفت: «ما برنده مي‌شويم. نمي‌بازيم مگر اينکه تقلب کنند. نگاه من اينطور است. نمي‌توانيم اجازه بدهيم تقلب کنند. کشورمان در خطر است، چون اين آدم‌ها کشورمان را نابود مي‌کنند.»

ترامپ اضافه کرد: «نمي‌توانيم اجازه بدهيم اين کار را انجام بدهند. خودشان خبر دارند، رسانه‌ها خبر دارند ولي نمي‌خواهند آن را پوشش بدهند. دقيقاً مي‌دانند چه خبر است من هم مي‌دانم ولي دموکرات‌ها بهتر از همه ما مي‌فهمند چه خبر است. بنابراين نبايد اجازه بدهيم اين اتفاق بيفتد و شما هم اگر چيزي ديديد گزارش کنيد.»

رئيس‌جمهور آمريکا تصريح کرد: «همه‌مان، اوضاع را تحت نظر داريم. پليس اوضاع را تحت نظر دارد ولي نظارت خيلي سخت است. همان‌طور که مي‌دانيد صحبت از ميليون‌ها رأي است. نظارت سخت است. تنها راهي که ما ممکن است ببازيم همين است: تخلف؛ و اين تخلف بايد در مقياسي بزرگ انجام شود، بنابراين مراقب باشيد.»

ترامپ در ادامه به مسئله تحويل قدرت به رقيبش «جو بايدن»، در صورت باخت در انتخابات که در روزهاي اخير نگراني‌هايي را به همراه داشته هم اظهارنظر کرد.

او گفت: «ما خواستار انتقال قدرت به صورتي بسيار دوستانه هستيم ولي نمي‌خواهيم عليه ما تقلب شود و [نمي‌خواهيم] در حالي که مي‌دانيم که در هزاران هزار رأيي که سرنوشت متفاوتي را رقم مي‌زدند تقلب صورت گرفته احمق‌بازي در بياوريم و بگوييم، اوه، بياييد قدرت را انتقال دهيم.»

ترامپ پيش از اين، بامداد پنجشنبه هم در پاسخ به سئوالي درباره تحويل مسالمت‌آميز قدرت به رقيبش در صورت باخت در انتخابات گفت: «بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد... صندوق‌هاي رأي فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگويم، انتقالي در کار نخواهد بود بلکه تداوم [رياست‌جمهوري من را] خواهيم داشت».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar