نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

افشای اسناد جنگ تبلیغاتی انگلیس در براندازی دولت سوریه

منبع
تسنيم
بروزرسانی
افشای اسناد جنگ تبلیغاتی انگلیس در براندازی دولت سوریه

تسنيم/ اسناد جنگ تبليغاتي دولت انگليس در براندازي دولت سوريه از حدود يک دهه پيش تاکنون منتشر شده است.


روزنامه الاخبار لبنان مي‌نويسد که مجموعه آنونيمس براي اولين بار اسناد محرمانه از تمامي نقاط مختلف دنيا منتشر کرده که بخش اول آن مربوط به فعاليت‌هاي رسانه‌اي و شانتاژ تبليغاتي دولت انگليس و متحدان اين کشور ضد سوريه است. اين اسناد فاش مي کند که چگونه دولت انگليس و متحدان آن شبکه تبليغاتي گسترده‌اي را از طريق شرکت‌هاي روابط عمومي تحت عنوان سازمان‌هاي غير انتفاعي دنبال کرده و قراردادهاي پيچيده اي براي تشکيل زيرساخت‌هاي تبليغاتي به منظور تشويق غرب به حمايت از مخالفان سوريه در ابعاد سياسي و مسلحانه پرداخته است.

اين نوع حمايت دولت انگليس از جريانهاي معاند دولت سوريه نه تنها مورد توجه رسانه‌هاي جنگي قرار نگرفته بلکه شرکت هاي مذکور سهم قابل توجهي در ايجاد محتواهاي دروغين براي انتشار در رسانه‌هاي بزرگ ايفا کرده‌اند.

اسناد آنونيمس از هجمه مشترک وزارت خارجه و وزارت دفاع و وزارت توسعه بين‌المللي انگليس در مسير حمايت از ارتباطات استراتژيک و جستجو و رصد و ارزيابي حمايت‌هاي صورت گرفته ضد جريان‌هاي معاند سوريه اطلاعات گسترده اي را منتشر کرده است. بر اساس سندي مربوط به سال 2014 ميلادي، وزارت خارجه انگليس مسئول ايجاد شبکه‌هاي از ارتباطات بين جريان‌هاي سياسي و رسانه‌هاي مختلف از طريق توسعه فعاليت‌هاي رسانه‌اي مستقل محلي بوده که هدف از آن آموزش مربيان روابط عمومي و تعامل با رسانه هاي مختلف از سوي گروه‌هاي معاند دولت سوريه بوده است.

همچنين سند ديگري مربوط به سال 2017 نشان مي‌دهد که لندن چگونه در انتخاب و آموزش و حمايت از فعالان سوري که رويکرد مشترکي با انگليس در خصوص آينده داشته‌اند، فعاليت مي کند. فعالان مزبور به مجموعه‌اي از مباني فکري متعهد داشته‌اند که مطابق با رويکردها و سياستهاي دولت انگليس بوده است. اين طرح شامل حمايت‌هاي مالي دولتي جهت پشتيباني از فعاليت‌هاي رسانه اي و مردمي سوريه در محافل مخالفان سياسي و عناصر مسلح ضد دولت بوده است.

به اين ترتيب مي‌توان گفت وزارت خارجه انگليس طرح‌هاي گسترده‌اي را براي جنگ فراگير رسانه‌اي ضد سوريه و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي مديريت اين رويکرد تبليغاتي دنبال کرده که از طريق چندين گروه پيمانکار دولتي مديريت مي شده است. از جمله اين شرکت‌ها مي‌توان به شرکت آناليز دانش‌هاي مطالعاتي « Analysis Research Knowledge » با عبارت اختصاري ARK و شبکه استراتژي جهاني TGSN و ارتباطات نوين و استراتژيک InCoStrat و شرکت آلباني اشاره کرد که مقر آن در دبي قرار دارد و خود را يک موسسه غيردولتي با اهداف انسان دوستانه معرفي مي‌کند که براي کمک به اقشار ضعيف در کشورهاي مختلف تشکيل شده است. اين شرکت با دولت‌هاي آمريکا و کانادا و انگليس و هلند و حتي سازمان ملل متحد همکاري مي‌کند. اين شرکت يکي از مهم‌ترين پيمانکاران دولت انگليس به شمار مي رود که بر اساس اسناد موجود در پروژه تغيير حاکميت در سوريه را دنبال کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره