نماد آخرین خبر

افشاگری درباره نقش عربستان و امارات در شکنجه‌ غیرنظامیان یمنی

منبع
فارس
بروزرسانی
افشاگری درباره نقش عربستان و امارات در شکنجه‌ غیرنظامیان یمنی

فارس/ يک سازمان حقوق بشري از نقش امارات و سعودي در شکنجه غيرنظاميان يمني در شرق اين کشور پرده برداشت و اين اقدام را مردود دانست.

بر اساس گزارش اين نهاد حقوق بشري که مقر آن در ژنو است امارات و سعودي بر شکنجه دهها غيرنظامي يمني که به بهانه مقابله با گروهک القاعده در استان حضرموت بازداشت شده‌اند، نظارت داشته‌اند.

در ادامه اين گزارش آمده، بازداشت شدگان به منظور محاکمه به زندان مرکزي در «المکلا» منتقل شده‌اند اما همچنان روند محاکمه آنها انجام نشده و بنا به گفته خانواده بازداشت‌شدگان، برخي از آنها به زندان «ذهبان» در عربستان سعودي منتقل شده‌اند.

سازمان سام افزود، در سال ۲۰۱۶ بيش از ۱۵ نفر از جمله دو کودک در شهر «سيئون» (دومين شهر بزرگ حضرموت) مورد بازداشت اجباري قرار گرفته‌اند.

در همين ارتباط «توفيق الحميدي» رئيس سازمان ساف اعلام کرد، بازداشت و ربايش اجباري و شکنجه، جنايت‌هايي مردود است و پذيرش آنها حتي در صورت وجود توجيهاتي مانند مقابله با گروه‌هاي تروريستي چون القاعده و داعش ممکن نيست.

در ادامه اين گزارش آمده، زندان «الطين» حدر جنوب سيئون تحت نظارت نيروهاي سعودي است و شکنجه بسياري از بازداشت شدگان در آنجا انجام مي‌شود. افسران اطلاعات سعودي و يمني بر عمليات بازجويي و شکنجه بازداشت‌شدگان نظارت دارند. شاهدان گفته‌اند از شناخته‌شده‌ترين اين بازجوها سه افسر سعودي به نام‌ها «الخالدي»، «بدر العتيبي» و «ابونواف» هستند.

تصميمات مربوط به بازداشت يا آزادي بازداشت‌شدگان نيز توسط همين افسران سعودي گرفته مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar