نماد آخرین خبر

موضوعی که سعد حریری را ناراحت کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
موضوعی که سعد حریری را ناراحت کرد

ايسنا/ نخست‌وزير سابق لبنان از استعفاي نخست‌وزير مکلف اين کشور و شکست ابتکارعمل رئيس جمهوري فرانسه ابراز تاسف کرد. در همين حال رئيس پارلمان و رئيس جمهوري اين کشور نيز بر پايبندي خود به ابتکار عمل مذکور تأکيد کردند.

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، به دنبال استعفاي مصطفي اديب، نخست‌وزير مکلف لبنان از تشکيل دولت جديد، سعد حريري، نخست‌وزير سابق اين کشور از اين اتفاق و شکست ابتکارعمل امانوئل ماکرون، رئيس جمهوري فرانسه ابراز تاسف کرد.

وي در توييتي در اين باره نوشت: کساني که امروز شکست ابتکارعمل فرانسه براي سوق دادن رهبران لبنان به سمت تشکيل دولت جديد را جشن مي‌گيرند به دليل از دست دادن اين فرصت پشيمان خواهند شد.

اين در حالي است که نبيه بري، رئيس پارلمان و ميشل عون، رئيس جمهوري لبنان بر پايبندي خود به ابتکارعمل امانوئل ماکرون تأکيد کردند.

رياست جمهوري لبنان در بيانيه‌اي در اين باره تأکيد کرد: ميشل عون استعفاي اديب را پذيرفت و از تلاش‌هاي او براي تشکيل دولت لبنان تشکر و قدرداني کرد و دو طرف در ديدار امروز مشکلات موجود در مسير تشکيل دولت را بررسي کردند.

در اين بيانيه آمده است: ميشل عون بر تداوم و حمايت از ابتکار عمل ماکرون طبق اصول اعلام شده از سوي وي تأکيد ميکند.

نبيه بري هم در سخناني در واکنش به استعفاي اديب بر پايبندي به ابتکار عمل ماکرون براي تشکيل دولت جديد لبنان تأکيد کرد و گفت: هيچ طرفي به اندازه پايبندي ما به ابتکار عمل فرانسه به آن متعهد نيست.

وي افزود: روح و ماهيت اين ابتکار عمل، اصلاحات است و دولت ابزاري است که بايد اين اصلاحات را پس از تصويب اجرا کند و من معتقدم که همه فراکسيون‌ها موافق اصلاحات هستند.

مصطفي اديب، نخست وزير لبنان امروز از تشکيل دولت لبنان استعفا داد؛ اقدامي که مي‌تواند لبنان را وارد وضعيت جديدي از بحران سياسي کند.

وي در سخنراني کوتاهي از کاخ بعبدا گفت: مي‌روم از مردم لبنان عذرخواهي کنم.

اديب افزود: طرح فرانسه بايد ادامه يابد زيرا بيانگر نيت صادقانه فرانسه است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره