نماد آخرین خبر

استفاده نیروهای آمریکایی از یک موشک سری در سوریه

منبع
فارس
بروزرسانی
استفاده نیروهای آمریکایی از یک موشک سری در سوریه

فارس/ يک روزنامه آمريکايي از استفاده کماندوهاي اين کشور از يک موشک مخصوص براي هدف قرار دادن فرماندهان عناصر القاعده در شمال غرب سوريه خبر داد.

روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي نوشته است که کماندوهاي آمريکايي دو هفته پيش از موشک «نينجا هلفاير» براي هدف قرار دادن يکي از فرماندهان گروهک «حراس الدين» استفاده کرده‌اند.
به نوشته اسپوتنيک، اين موشک از يک پهپاد در استان ادلب شليک شده و موجب کشته شدن «سياف التونسي» از فرماندهان «حراس الدين» وابسته به گروهک «هيئه تحرير الشام» شده است.
موشک «نينجا هلفاير» داراي يک سر جنگي ۲۰ پوندي است که براي کشتن تعدادي از افراد مورد هدف استفاده مي‌شود؛ اما زماني که هدف فقط يک فرد باشد، سر جنگي حذف مي‌شود و به جاي آن شش تيغه شمشير مانندي که بر روي موشک نصب است، به طور دقيق هدف مورد نظر را کشته يا تکه تکه مي‌کنند.
اين براي بار دوم در سه ماه گذشته است که آمريکايي‌ها با استفاده از اين موشک يکي از فرماندهان تروريست‌ها را از بين مي‌برند.

اين موشک با نام «نينجا هلفاير» يا R9X از سوي سازمان سيا ساخته شده و در زمان دولت اوباما پس از افزايش انتقادات از تعداد بالاي تلفات غير نظامي به هنگام عمليات‌ها، اين موشک ساخته و در اختيار کماندوهاي آمريکايي قرار گرفت.
مقامات آمريکايي مي‌گويند که از اين نوع سلاح تا کنون شش بار در سال‌هاي گذشته استفاده کرده‌اند. به نظر مي‌رسد اين موشک در کشورهاي سوريه، عراق، ليبي، يمن و سومالي استفاده شده باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره