نماد آخرین خبر

تاکید عمران خان بر حمایت از صلح افغانستان و مرزهای ۱۹۶۷ فلسطین

منبع
مهر
بروزرسانی
تاکید عمران خان بر حمایت از صلح افغانستان و مرزهای ۱۹۶۷ فلسطین

مهر/ نخست وزير پاکستان در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل از روند صلح افغانستان حمايت کرده و بر موضع اسلام آباد در خصوص لزوم پايبندي به مرزهاي قبل از سال ۱۹۶۷ براي حل مسئله فلسطين تاکيد کرد.

«عمران خان» نخست وزير پاکستان، در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل در خصوص موارد مختلفي از جمله روند صلح افغانستان، وضعيت فلسطين، جامو و کشمير و امنيت جنوب آسيا صحبت کرد.
بر اساس اين گزارش بخش هاي مهم صحبت هاي عمران خان در مجمع عمومي سازمان ملل به شرح زير است:

افغانستان

در خصوص افغانستان عمران خان گفت: پشتيباني کامل از روند صلح افغانستان. تنها راه پيشبرد يک توافق سياسي بوده و هست که دربرگيرنده طيف کاملي از سياستمداران افغانستان مي باشد.

فلسطين

نخست وزير پاکستان در خصوص موضوع فلسطين موضع اصولي پاکستان را تکرار کرد و گفت: پاکستان همچنان به حمايت از راه حل دو کشور، مطابق با قطعنامه هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد و شوراي امنيت، در پارامترهاي مورد توافق بين الملل، مرزهاي قبل از سال ۱۹۶۷، و قدس شريف به عنوان پايتخت دولت متحد، همجوار و مستقل فلسطين ادامه مي دهد.

جامو و کشمير

در مورد موضوع کشمير و تنش هاي ميان اسلام آباد و دهلي نيز عمران خان گفت: تا زماني که اختلاف جامو و کشمير بر اساس مشروعيت بين المللي حل نشود، در جنوب آسيا صلح و ثبات پايدار وجود نخواهد داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar