نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آمریکا برای خروج از عراق شرط گذاشت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمریکا برای خروج از عراق شرط گذاشت

ايرنا/ در پي تهديدهاي منتسب به وزير امور خارجه آمريکا عليه گروه هاي مقاومت اسلامي عراق، منابع خبري اين کشور گفتند که واشنگتن حملات راکتي به منافع آمريکا را بهانه اي براي اجبار بغداد به عادي سازي روابط با تل آويو قرار داده است

به گزارش منابع رسانه اي عراقي و عربي از جمله روزنامه «الاخبار لبنان»، پايگاه خبري «الخليج جديد» قطر و پايگاه «ترا» عراق، آمريکا مي کوشد مساله خروج نظاميان خود از عراق را به عادي سازي روابط ميان بغداد وتل آويو مرتبط کند.
به گفته اين منابع، کاخ سفيد حملات راکتي اخير به منافع آمريکا در عراق از جمله سفارتخانه اين کشور و کاروان هاي حمل تسليحات و تدارکات نيروهاي آمريکايي را بهانه قرار داده تا عراق را براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي تحت فشار بگذارد.
اين گزارش حاکي است که آمريکا در ظاهر مي کوشد که با بهانه قرار دادن حملات کاتيوشايي به منافعش، با تهديد به بستن سفارتخانه اش و تحميل تحريم ها بر عراق همانند ايران، از بغداد امتياز بگيرد اما در باطن مي خواهد که مساله خروج نظاميانش را به معامله تاريخي عادي سازي روابط عراق با رژيم صهيونيستي مرتبط کند.
کانال خبري ترا افزوده است که آمريکا مساله خروج نظامي را مي خواهد به اين معامله تاريخي مرتبط کند حتي اگر اين اعلام به صورت رسمي و آشکار نباشد؛ اما مهم اين است که عراق نيز به صف اعراب خواهان عادي سازي با رژيم صهيونيستي بپيوندد.

بيانيه هاي متعدد جريان هاي سياسي در سطوح مختلف در عراق در محکوميت عادي سازي روابط امارات و بحرين با رژيم صهيونيستي در همين راستا عنوان شده تا به آمريکا نشان دهند که قضيه فلسطين در وجدان و نزد ملت عراق جايگاه ويژه اي دارد.
اين گزارش منطقه کردستان عراق را از اين قاعده جدا دانسته و نوشته است که کردستان عراق به طور آشکار به روابط خاصي که با تل آويو دارد، اعتراف کرده است.
رسانه هاي عراقي ادعا کرده اند که «برهم صالح» رييس جمهوري عراق در نشست اخير سران سه قوه با جريان هاي سياسي اين کشور، متن نامه وزير امور خارجه آمريکا که در آن تهديد کرده است در صورت ادامه حملات موشکي به منافع واشنگتن اقدام به بستن سفارتخانه آمريکا در بغداد و انتقام گيري بي رحمانه از گروه هاي مقاومت اسلامي عراق خواهد کرد، فاش کرده است.
دفتر رياست جمهوري عراق تاکنون در باره نامه ادعايي «مايک پمپئو» به صالح و رد يا تاييد آن موضعي اتخاذ نکرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره