نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

افشای طرح خطرناک برای انفجار کاخ سفید و برج ترامپ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افشای طرح خطرناک برای انفجار کاخ سفید و برج ترامپ

ايسنا/ مقامات فدرال آمريکا از طرح تروريستي خطرناک براي انفجار کاخ سفيد و برج ترامپ در شهر نيويورک در حملاتي الهام گرفته از داعش پرده برداشتند.

به گزارش اسپوتنيک، مقامات آمريکايي دو فرد را به اتهام تروريسم و طرح‌ريزي براي انفجار مراکزي از جمله کاخ سفيد و برج ترامپ در شهر نيويورک بازداشت کردند.
کايلين کريستوفر مولينا از تگزاس و کريستوفر شون ماتيوز از کاروليناي جنوبي دو فرد بازداشت شده به اتهام توطئه چيني براي ارائه حمايت مالي از سازمان تروريستي خارجي هستند که اخيرا در ايالت‌هاي مختلف بازداشت شدند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز گزارش داد، طبق مستندات دادگاه اين دو فرد سفر به سوريه و همکاري با داعش يا اجراي حملات در برج ترامپ، کاخ سفيد يا بورس نيويورک يا مقر آژانس‌هاي نجات قانون فدرال را بررسي کرده بودند.
پيشتر کريستوفر ميلر، مدير مرکز ملي مبارزه با ترور آمريکا گفته بود، داعش با وجود ريشه کن شدنش در سوريه و نابودي سرکردگانش به فعاليت‌هاي جهاني خود ادامه داده و با ۲۰ گروه وابسته به خود در حال گسترش در سطح جهاني است.

ميلر در جلسه کميته امنيت ملي در مجلس نمايندگان آمريکا گفت، داعش بارها قدرت بلند شدن از شکست‌هاي سنگين در شش سال گذشته را نشان داده و بر کادري متخصص از رهبران شبکه‌هاي سري و در صفوف متوسط تکيه دارد و فشارها مبارزه با آن کاهش يافته است.
بنا به اظهارات ميلر، داعش در سوريه و عراق دست به ترورها و حملات به واسطه بمب‌هاي دست ساز و خمپاره‌ها به صورت ثابت زده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره