نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ماکرون فردا درباره لبنان نشست خبری خواهد داشت

منبع
مهر
بروزرسانی
ماکرون فردا درباره لبنان نشست خبری خواهد داشت

مهر/ منابع لبناني اعلام کردند که رئيس جمهور فرانسه فردا در نشست خبري درباره اوضاع لبنان سخن خواهد گفت.

به گزارش النشره، دفتر رياست جمهوري فرانسه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئيس جمهور اين کشور فردا نشست خبري خواهد داشت.
بر اساس اين گزارش؛ ماکرون قرار است که درباره لبنان به موضع گيري بپردازد.
اين در حالي است که مصطفي اديب نخست وزير مامور تشکيل کابينه لبنان انصراف داده است تا بحران اين کشور بيش از پيش پيچيده شود.
ساعاتي قبل، حسان دياب نخست وزير پيشبرد امور لبنان ضمن حمايت مجدد از طرح فرانسه درباره لبنان و موثر دانستن آن در برابر چالشهاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و پولي که لبنان با آن دست و پنجه نرم مي کند، گفته بود: از پاريس مي خواهم که همچنان در کنار لبنان در اين مرحله سخت بايستد و به تلاشهايش براي کمک به لبنان ادامه بدهد. شرايطي که لبنان با آن دست و پنجه نرم مي کند، تلاش ويژه اي را طلب مي کند و اينکه گروههاي سياسي از کشمکش و اقداماتي که آنچه براي لبنان باقي مانده است را تهديد مي کند، پرهيز کنند. انصراف نخست وزير مامور تشکيل کابينه، تسريع در رايزني هاي الزام آور پارلماني را براي مامور کردن فردي که توان تعامل با مرحله سختي که لبنان با آن دست و پنجه نرم مي کند، داشته باشد،  طلب مي کند.
همچنين نبيه بري رئيس پارلمان لبنان اعلام کرده بود: هيچ طرفي به اندازه ما به طرح فرانسه پايبند نيست؛ اما کساني آنرا به شکست کشاندند و آنرا غرق کردند که مغاير با همه اصول معمول عمل کردند. طرح فرانسه روح و جوهر اصلاحات است و دولت سازوکاري است که بايد اين اصلاحات را اجرايي کند. به نظر من همه گروههاي سياسي حامي اين اصلاحات هستند و پارلمان بيش از ديگران در اين باره اصرار دارد. ما بر موضع خود بر طرح فرانسه مطابق مضمون آن پايبنديم.
همزمان خبرنگار النشره از اعتراضات در شهر صيداي لبنان خبر داد.
اين اعتراضات به اوضاع نابسامان معيشتي است و آنگونه که اين رسانه لبناني گزارش داده است؛ معترضان برخي جاده ها را بسته اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره