نماد آخرین خبر

مصطفی ادیب بعد از ناکامی در تشکیل دولت به آلمان برمی‌گردد

منبع
فارس
بروزرسانی
مصطفی ادیب بعد از ناکامی در تشکیل دولت به آلمان برمی‌گردد

فارس/ مصطفي اديب»، نخست وزير مأمور به تشکيل لبنان بعد از انصراف از مأموريت محوله اعلام کرد که به آلمان بر مي‌گردد.

او شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه «المؤسسه اللبنانيه للارسال» گفت که طي روزهاي آينده کار خود به عنوان سفير لبنان در برلين از سر خواهد گرفت.

او بايت اينکه موفق نشد کابينه مورد نظر خود را در لبنان را تشکيل دهد عذرخواهي کرد و گفت: «هرگز خود را درگير بيانيه‌ها و جار و جنجال‌هاي سياسي نخواهم کرد».

از زمان وقوع انفجار بندر بيروت در ۱۴ مرداد گذشته که منجر به ويراني اين بندر و وارد شدن خسارات زياد به منازل و ساختمان‌هاي اداري پايتخت لبنان شد، رئيس جمهور فرانسه دو نوبت به اين کشور سفر کرد و به دولتمردان و سياستمداران لبناني فشار آورد و آن‌ها را تهديد کرد تا در بازه زماني يک ماه بر سر تشکيل دولت جديد تلاش کنند در غير اين صورت، از کمک مالي براي لبنان خبري نخواهد بود.

تحت همين فشارها مصطفي اديب، سفير لبنان در آلمان که تابعيت فرانسه را نيز داد و مورد حمايت کاخ اليزه است، براي تشکيل کابينه معرفي شد ولي او طي ضرب‌الاجل پاريس موفق نشده است کابينه جديد را تشکيل دهد تا اينکه او رسما از اين مأموريت انصراف داد و رئيس جمهور لبنان نيز با خواسته او موافقت کرد.

قرار است امانوئل ماکرون رئيس جمهور فرانسه براي بررسي اوضاع لبنان و ابتکار عمل شکست خورده در اين کشور بحران زده در پاريس نشست خبري برگزار کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره