نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

"گوبلس" هم پایش به انتخابات آمریکا باز شد

منبع
فارس
بروزرسانی
"گوبلس" هم پایش به انتخابات آمریکا باز شد

فارس/ نامزد حزب دموکرات با تشبيه رئيس‌جمهور آمريکا به وزير تبليغات آلمان نازي، گفت او چيز زيادي از سياست خارجي يا داخلي نمي‌داند به همين دليل انتظار حملات شخصي را از او در اولين مناظره تلويزيوني دارد.

 
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، «جو بايدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا در ادامه جنگ لفظي با «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا، او را به سياستمداران آلمان نازي تشبيه کرد.

به نوشته وبگاه «تايمز اسرائيل»، بايدن شامگاه شنبه در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بي‌سي»، با تشبيه کردن ترامپ به «يوزف گوبلز» وزير پروپاگانداي رايش سوم (وزير تبليغات رژيم نازي آلمان) گفت که در اولين مناظره تلويزيوني با ترامپ انتظار «حملات شخصي و دروغ‌پراکني» را از او دارد.


وي با دشوار توصيف کردن اولين مناظره تلويزيوني با ترامپ که روز سه‌شنبه اين هفته انجام خواهد شد، توضيح داد: «حدس مي‌زنم که يک‌سره حملات مستقيم باشد. بيشتر آن [حملات] شخصي خواهد بود. اين تنها چيزي است که او (ترامپ) بلد است انجام دهد».

بر اين اساس، نامزد حزب دموکرات با بيان اينکه ترامپ نمي‌داند چگونه بر مبناي حقايق و واقعيات مناظره کند، افزود: «او باهوش نيست. او چيز زيادي درباره سياست خارجي و سياست داخلي نمي‌داند. او جزئيات آنها را نمي‌داند. به همين دليل اکثريت [صحبت‌هاي ترامپ] حملات شخصي و دروغ‌پراکني خواهد بود».

بايدن در ادامه گفت: «او تا حدودي شبيه گوبلس است. دروغي را آنقدر طولاني مي‌کنيد و دائم آن را تکرار مي‌کنيد تا به دانش رايج تبديل شود».

وي پيشتر نيز در توئيتر نوشته بود: «در اين لحظه ما با بدترين بحران بهداشت عمومي در طول دوران عمر و تهديد وجودي درباره تغييرات آب و هوايي مواجه هستيم. ما نيازمند رئيس جمهوري هستيم که به علم اعتقاد داشته باشد».

 نظرسنجي‌هاي دو دانشگاه آمريکايي نشان مي‌دهد بايدن با اختلاف ۱۰ درصدي در سطح ملي و کل ايالت‌هاي آمريکا از ترامپ پيش است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar