نماد آخرین خبر

سندرز حرف آخر را در مورد انتخابات آمریکا زد

منبع
فارس
بروزرسانی
سندرز حرف آخر را در مورد انتخابات آمریکا زد

فارس/ در پي افزايش زمزمه‌ها درباره عدم پذيرش نتايج انتخابات رياست جمهوري توسط ترامپ درصورت شکست، سناتور ايالت ورمونت هشدار داد که انتخابات پيش رو در آمريکا انتخاب ميان ترامپ و دموکراسي است.

 
 «برني سندرز» سناتور ايالت ورمونت آمريکا در پيامي در توئيتر هشدار داد که انتخابات آتي در اين کشور انتخاب ميان «دونالد ترامپ» رئيس جمهور کنوني اين کشور و دموکراسي است.

وي همچنين در پيام ديگري در توئيتر به ترامپ هشدار داد: «در آمريکا کسي نمي‌تواند مشخص کند که چه کسي مي‌تواند راي دهد يا چه کسي نمي‌تواند راي دهد يا اينکه چه راي‌هايي شمرده شوند.»


سندرز ادامه داد: «ممکن است که اين موضوع در کشورهاي ديکتاتوري اتفاق بيفتد اما اين موضوع در آمريکا نخواهد بود. اينجا دموکراسي است.»

اين سخنان در حالي مطرح مي‌شود که ترامپ در سخنراني‌هاي اخير خود برخي زمزمه‌ها درباره عدم انتقال قدرت در صورت شکست در انتخابات رياست جمهوري پيش رو را مطرح کرده است.

ترامپ بامداد شنبه در جمع هوادارانش تأکيد کرد جز در صورت وقوع تقلب، او بازنده انتخابات ماه نوامبر نخواهد بود. (جزئيات بيشتر)

او گفت: «ما خواستار انتقال قدرت به صورتي بسيار دوستانه هستيم ولي نمي‌خواهيم عليه ما تقلب شود و [نمي‌خواهيم] در حالي که مي‌دانيم که در هزاران هزار رأيي که سرنوشت متفاوتي را رقم مي‌زدند تقلب صورت گرفته احمق‌بازي در بياوريم و بگوييم، اوه، بياييد قدرت را انتقال دهيم.»

ترامپ پيش از اين، بامداد پنجشنبه هم در پاسخ به سئوالي درباره تحويل مسالمت‌آميز قدرت به رقيبش در صورت باخت در انتخابات گفت: «بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد... صندوق‌هاي رأي فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگويم، انتقالي در کار نخواهد بود بلکه تداوم [رياست‌جمهوري من را] خواهيم داشت».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره