نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

جزئیات اولین مناظره بایدن و ترامپ

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جزئیات اولین مناظره بایدن و ترامپ

ايرنا/ نشريه پوليتيکو شنبه شب گزارش داد که در اولين مناظره بايدن و ترامپ آنان به خاطر کرونا با يکديگر دست نمي‌دهند و انتظار مي‌رود دو طرف از طريق تماس آرنج‌ها با هم خوش و بش کنند.

پوليتيکو به نقل از منابع خود در کمپين‌هاي انتخاباتي در مورد اولين مناظره بايدن و ترامپ که قرار است اين هفته در اوهايو برگزار شود مي‌نويسد، نامزد جمهوريخواهان و دموکرات‌ها به ميزباني مجري فاکس نيوز قرار نيست در اين مناظره از ماسک استفاده کنند.

ترامپ قرار است در سمت راست و بايدن در سمت چپ بايستند.

همچنين قرار است در اين دور از مناظرات ۷۵ تا ۸۰ نفر  از مردم حضور داشته باشند و  اين افراد قبل از شروع مناظرات بايد تست کرونا بدهند.

اولين دور مناظره انتخاباتي ۲۰۲۰ آمريکا در محوطه کلينيک کليولند دانشگاه کيس وسترن برگزار مي‌شود.

برخلاف دوره‌هاي پيشين، نامزدهاي انتخاباتي با رسانه‌ها گفت‌وگويي خبري نخواهند داشت و اصحاب رسانه بايد براي دريافت مصاحبه از طريق مجازي از قبل هماهنگ کرده باشند.

پنجاه و نهمين انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ ( ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد. دونالد ترامپ نامزد جمهوريخواهان براي انتخاب دوباره و جو بايدن نامزد دموکرات‌ها براي کنار زدن وي، رقباي اصلي در اين انتخابات محسوب مي‌شوند.

رئيس‌جمهوري و معاون رئيس‌جمهوري آمريکا به صورت مستقيم با راي مردم انتخاب نمي‌شوند، بلکه توسط افرادي موسوم به «الکتُرها» برگزيده مي‌شوند. در واقع مردم در انتخابات ۱۳ آبان ماه به اين افراد راي مي‌دهند و سپس آنها در مجمعي موسوم به «الکترال کالج» که امسال مشخص نيست به صورت حضوري خواهد بود يا مجازي، آراي خود را به نامزد مد نظر خواهند داد.

اين مجمع، ۵۳۸ عضو دارد که هر چهار سال براي انتخاب رئيس جمهوري تشکيل مي‌شوند. اين عدد هم بر اساس تعداد کرسي‌هاي کنگره آمريکا اعم از ۱۰۰ سناتور و ۴۳۵ عضو مجلس نمايندگان تعيين شده است. سه راي الکترال هم براي منطقه کلمبيا تعيين شده است که واشنگتن دي سي پايتخت آمريکا يکي از بخش‌هاي آن است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar