نماد آخرین خبر

ماکرون شمشیرش را برای لوکاشنکو از رو بست

منبع
مهر
بروزرسانی
ماکرون شمشیرش را برای لوکاشنکو از رو بست

مهر/ رئيس جمهور فرانسه که چندي قبل ترکيه وي را به «ناپلئون بناپارت» تشبيه کرده بود، مداخلات خود در امور ساير کشورها را به منطقه اوراسيا رسانده و خواستار کناره گيري «لوکاشنکو» از قدرت شده است.

به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئيس جمهور فرانسه در گفتگو با مجله هفتگي du Dimanch، با اشاره به تحولات کشور بلاروس اعلام کرد که «الکساندر لوکاشنکو» رئيس جمهور اين کشور، بايد از قدرت کنار برود.

اين در حالي است که در هفته گذشته اتحاديه اروپا اعلام کرد لوکاشنکو را به عنوان رئيس جمهور بلاروس به رسميت نمي‌شناسد.

لوکاشنکو چندي قبل اعلام کرده بود که کشورهاي غربي در پي انجام انقلاب رنگي در بلاروس هستند.

رئيس جمهوري فرانسه گفت: اين يک بحران قدرت است، يک مستبد که نمي‌تواند منطق دموکراسي را بپذيرد و به زور متکي است. روشن است که لوکاشنکو بايد برود.

ماکرون همچنين با اشاره به اعتراضات موجود در بلاروس، تاکيد کرده است که معترضان به رغم آگاهي از خطرات اخر هفته‌ها به خيابان‌ها مي‌آيند و جنبش براي دموکراسي را زنده نگه داشته‌اند.

رئيس جمهوري فرانسه در ادامه از نقش زنان در رهبري اعتراضات بلاروس تمجيد کرد.

بلاروس از ماه اوت يعني بعد از انتخابات رياست جمهوري اين کشور، صحنه اعتراضات ضد دولتي است و حمايت کشورهاي غربي از اين اعتراضات موجب شده تا وضعيت اين کشور پيچيده شود.

لوکاشنکو در مورد اين اعتراضات هشدار داده که کشورهاي غربي در پي تغيير نظام در بلاروس هستند و اگر در اين راه موفق شوند به سراغ روسيه مي‌روند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره