نماد آخرین خبر

سندرز: ما باید ترامپ را بدجوری شکست دهیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سندرز: ما باید ترامپ را بدجوری شکست دهیم

باشگاه خبرنگاران/ سناتور دموکرات ايالت ورمونت در گفتگويي تلويزيوني بر لزوم تلاش براي پيروزي «جو بايدن» و شکست «دونالد ترامپ» تاکيد کرد.

نشريه هيل در گزارشي در پايگاه اينترنتي خود نوشت، سناتور آمريکايي برني سندرز به منظور اطمينان بخشيدن به دموکرات‌هاي نگران گفت طرح‌هايي براي مواجهه با سناريويي وجود دارد که در آن دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در انتخابات ماه نوامبر با شکست مواجه شود، اما از کناره گيري قدرت سر باز زند.

برني سندرز، سناتور دموکرات ايالت ورمونت در گفتگويي تلويزيوني گفت ليبرال‌ها اطمينان زيادي به پيروزي جو بايدن، نامزد دموکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا دارند، اما در صورت امتناع ترامپ، دموکرات‌ها طرح‌هاي احتمالي را براي برکنار کردن ترامپ از سمت رياست جمهوري خواهند داشت.

وي در ادامه اظهارات خود گفت مهمترين موضوع اين است که مواردي وجود دارد که ما اکنون بايد براي اطمينان از پيروزي جو بايدن در انتخابات انجام دهيم و اگر دونالد ترامپ تلاش کند تا پس از شکستش در انتخابات همچنان در قدرت بماند؛ طرح‌هايي نيز براي اطمينان از برکناري وي از قدرت وجود دارد.

سندرز در ادامه تاکيد کرد: «اما در حال حاضر، طي پنج هفته آينده، کار ما اين است که ترامپ را شکست دهيم و بد هم وي را شکست دهيم.»

برني سندرز اين اظهارات را در بحبوحه انتقادات تند دموکرات‌ها از امتناع ترامپ به تعهد انتقال صلح آميز قدرت در صورت شکستش در انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر آمريکا عنوان کرد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در سخناني خطاب به خبرنگاران در کاخ سفيد گفت: «بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد. صندوق‌هاي راي فاجعه و خارج از کنترل هستند. صادقانه بگويم. انتقالي در کار نخواهد بود بلکه تداوم رياست جمهوري من را خواهيم داشت. شما اين موضوع را مي‌دانيد. مي‌دانيد که چه کسي اين موضوع را بهتر از هر فرد ديگري مي‌داند. دموکرات‌ها اين موضوع را بهتر از هر کس ديگري مي‌دانند.»

سناتور برني سندرز بار‌ها و بار‌ها درباره اين اظهارات وي هشدار داده است و روز پنجشنبه نيز در اظهاراتي انتخابات رياست جمهوري آتي آمريکا را انتخابي بين دونالد ترامپ و دموکراسي دانست.

اين سناتور ايالت ورمونت گفت: «هيچ وقت فکر نمي‌کردم که مجبور شوم در مورد اين موضوع صحبت کنم که اگر رئيس جمهوري در صورت شکست در انتخابات از کناره گيري قدرت سر باز زد؛ چه بايد بکنيم؟ هرگز حتي فکرش را هم نکردم که من يا فرد ديگري مجبور به مطرح کردن چنين صحبت‌هايي شويم، اما امروز به اينجا رسيديم.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره