نماد آخرین خبر

ترامپ برای تصاحب آرای سیاهپوستان خیز برداشت

منبع
مهر
بروزرسانی
ترامپ برای تصاحب آرای سیاهپوستان خیز برداشت

مهر/ رئيس جمهور «سفيد برتر پندار» آمريکا طي مراسمي با دادن وعده‌هايي به سياه‌پوستان، تلاش کرد تا آراي آنان را به نفع خود در انتخابات رياست جمهوري آينده جذب کند.

در حالي که «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا به شدت نژادپرست بوده و از زمان روي کار آمدن وي، سطح اقدامات نژاد پرستي در ايالات متحده رشد چشمگيري داشته اما با اين وجود او سعي دارد تا آراي سياهپوستان را در انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر کسب کند. 

در همين رابطه خبرگزاري آلمان در گزارشي مي نويسد: دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا، در سخناني در آتلانتا قول داد چنانچه در انتخابات رياست جمهوري آينده پيروز شود، گام‌هايي در جهت بهبود زندگي آمريکاييان آفريقايي‌تبار بردارد.

او به سياه‌پوستان وعده داد که سه ميليون فرصت شغلي جديد و ۵۰۰ هزار بنگاه جديد براي آنها ايجاد کند.

ترامپ طي کارزار انتخاباتي در آتلانتا وعده‌هاي زيادي به سياهان داد و اعلام کرد که آنها بايد از موقعيت‌هاي بهتري براي دسترسي به آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

او با اين ادعا که  سياهان براي آمريکا اهميت بسيار بسيار زيادي دادند، اعلام کرد که ۱۹ ژوئن، روزي تاريخي که آخرين برده آمريکايي آزاد شد، بايد تعطيل رسمي شناخته شود.

ترامپ مدعي شد که در دوران زمامداري کوتاه خود بيش از جو بايدن در دهها سال فعاليت سياسي‌اش به سياهان خدمت کرده است.

رئيس جمهور آمريکا گفت: «عدالت نژادي زماني متجلي مي‌شود که جو بايدن از فعاليت در رقابت عمومي کناره بگيرد. او مثل من آمريکاييان سياهپوست را نمي‌شناسد».

تلاش ترامپ براي جلب آراي سياهپوستان در حالي است که سياه‌پوستان آمريکا در انتخابات رياست جمهوري به طور سنتي به حزب دموکرات رأي مي‌دهند زيرا اين حزب را در پيکار با نژادپرستي فعال‌تر مي‌بينند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره