نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

معترضان آمریکایی از خشونت پلیس به کلیسا پناه می‌برند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معترضان آمریکایی از خشونت پلیس به کلیسا پناه می‌برند

ايرنا/ چهار ماه از کشته شدن جورج فلويد شهروند سياهپوست آمريکايي در اثر رفتار خشونت آميز پليس مي گذرد و موج عدالتخواهي و اعتراض مردم آمريکا به تبعيض نژادي و خشونت پليس ادامه دارد. گزارش رسانه‌هاي آمريکايي حاکي است معترضان براي در امان بودن از خشونت پليس، به کليساها پناه مي برند

شبکه خبري سي ان ان دراين باره گزارش داد: اعتراض هاي در شهرهاي سياتل، پورتلند و لوئيزويل به راي دادگاه ايالت کنتاکي و رفتارنژادپرستانه نيروهاي پليس عليه سياهپوستان همچنان ادامه دارد و در شنبه  شب (شب گذشته) نيروهاي امنيتي مبادرت به بازداشت ده ها معترض کردند.
اين شبکه خبري آمريکايي ادامه داد: تصاويري که در ساعت هاي گذشته از سياتل به دست رسيد حاکي از آن است که نيروهاي پليس شب گذشته (شنبه) تعدادي از معترضان را بازداشت کرده است.
اين رسانه تصويري آمريکايي افزود: شهر پورتلند که به دنبال قتل جرج فلويد به کانون اعتراض هاي ضد نژادپرستي بدل گشته و ماه ها است در ناآرامي به سر مي برد نيروهاي پليس ده ها نفر را بازداشت کردند.
خبرنگار سي ان ان از شهر لوئيزويل نيز گزارش داد: در چهارمين شب اعتراض به راي دادگاه کنتاکي که سه پليسي که در به قتل رساندن «برونا تيلور» دختر سياه پوست ۲۶ ساله   متهم بودند را تبرئه کرد؛ به سر مي برد.

سي ان ان از لوئيزويل گزارش داد: مقامات اين شهر که از قبل خود را براي اعتراض ها با اعلام حکم دادگاه کنتاکي آماده کرده بودند، هرشب از ساعت ۲۱ اقدام به گسيل داشتن نيروهاي گارد ملي  و پليس براي برخورد با معترضان به اين حکم مي کند.
خبرنگار اين شبکه خبري گزارش داد: معترضان به کليسايي که در پشت سر من قرار دارد تجمع مي کنند تا با پناه بردن به آن از حمله و بازداشت شدن به دست نيروهاي پليس در امان بمانند، مقامات کليسا نيز اجازه ورود و ماندن کساني که به صحن کليسا پناه آورده اند، مي دهند.

راي نژاد پرستانه دادگاه کنتاکي

اين شبکه خبري افزودمعترضان در شهر لوئيزويل خواهان آن هستند تا دادگاه کنتاکي بايد سه افسر سفيد پوست در قتل برونا تايلر را بعنوان متهمان رديف اول معرفي مي کرد.
دادگاه ايالتي کنتاکي دوم مهرماه  و پس از گذشت يکصد روز، افسران پليس قاتل، «برونا تيلور» دختر سياه پوست ۲۶ ساله  در شهر لوئيزويل را  تبرئه کرد.
«برونا تيلور»  ۲۶  ساله سياهپوست آمريکايي که دانشجوي پزشکي در دانشگاه کنتاکي بود، در ۱۳ ماه مارس  ۲۰۲۰   (۲۳ اسفند ۱۳۹۸)با يورش نيروهاي پليس  به آپارتمان مسکوني  وي که حکم تفتيش مواد مخدررا داشتند،  درحالي که خود را تسليم کرده بود ، با شليک بيش از ۲۰ گلوله که هشت گلوله به وي اصابت کرد، جان باخت، در دادرسي و بررسي هاي بعدي مشخص شد که بسته مواد مخدري در آپارتمان وي وجود نداشته است.
در پي اين قتل و اعتراض هاي گسترده در آمريکا، کشته شدن جرج فلويد ديگر شهروند سياهپوست آمريکايي به دست پليس سفيدپوست در مينه سوتا در پنجم خردادماه، موج اعتراض به رفتار نژاد پرستي نيروهاي پليس عليه رنگين پوستان شدت گرفت و تا به امروز که تنها ۳۶ روز ديگر به انتخابات ۲۰۲۰ آمريکا زمان باقي است، به يکي از بحران هاي سياسي داخلي براي دولت ترامپ بدل گشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره