نماد آخرین خبر

درخواست آلمان از ارمنستان و آذربایجان

منبع
فارس
بروزرسانی
درخواست آلمان از ارمنستان و آذربایجان

فارس/ همزمان با تشديد تنش بين ارمنستان و آذربايجان و اعلام وضعيت فوق العاده در ارمنستان، وزير خارجه آلمان از طرف‌هاي درگير خواست هرچه سريع‌تر به درگيري خاتمه دهند.

به دنبال از سرگيري درگيري بين آذربايجان و ارمنستان و اعلام وضعيت فوق العاده  در هر دو کشور، کشورهاي ديگر از جمله آلمان و ايران از هر دو طرف درخواست کرده‌اند به درگيري خاتمه داده شود.
«هايکو ماس» وزير خارجه آلمان يکشنبه بعد از ظهر از اين دو کشور همسايه خواست به فوريت به درگيري و خصومت خاتمه دهند.
منطقه «قره‌باغ کوهستاني» بار ديگر پس از سه ماه صحنه درگيري و زد و خورد نيروهاي ارتش ارمنستان و جمهوري آذربايجان است و شبح جنگ بار ديگر بر اين منطقه سايه افکنده است.دو روز پيش سفارتخانه‌هاي آمريکا در باکو و ايروان، در بيانيه‌اي از تمامي شهروندان آمريکايي خواستند تا به منطقه مورد اختلاف وارد نشوند، گويا از وقوع درگيري‌ها خبر داشتند.
اولين درگيري‌ها از بامداد امروز آغاز شدو وزارت دفاع آذربايجان صبح يکشنبه اعلام کرد که مواضع و شهرک‌هاي مرزي اين کشور از سوي نيروهاي مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتي از ميان نظاميان و غيرنظاميان به همراه داشته است.

باکو در ادامه از انجام اقدامات تلافي‌جويانه خبر داد و افزود واحدهاي پيشرفته ارتش آذربايجان در حال به کار بستن اقدامات تلافي‌جويانه براي سرکوب تحرکات نيروهاي ارمني هستند تا از امنيت جمعيت غيرنظامي که نزديک خط مقابله نظامي زندگي مي‌کنند اطمينان يابند.
اين در حالي است که «نيکل پاشينيان» نخست وزير ارمنستان ساعتي قبل حکومت نظامي در اين کشوراعلام کرد. به گزارش خبرگزاري «رويترز» نخست وزير ارمنستان با اعلام برقراري حکوکت نظامي از ساکنان قره باق کوهستاني خواست به پناهگاه‌ها بروند.
خبرگزاري روسي «اسپوتنيک» نيز به نقل از سخنگوي منطقه قره باغ کوهستاني گزارش داد که شهر «استپانکرت» مورد حملات توپخانه‌اي  آذربايجان  قرار گرفته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar