نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رسانه روس: ماکرون و بن‌سلمان درباره لبنان به توافق رسیدند

منبع
فارس
بروزرسانی
رسانه روس: ماکرون و بن‌سلمان درباره لبنان به توافق رسیدند

فارس/ شبکه روسيا اليوم گزارش داد که رئيس جمهور فرانسه و ولي‌عهد سعودي طي تماس تلفني، بر سر بازگردادن حريري به قدرت توافق کرده‌اند.

رسانه‌ روسي مدعي شدند که «امانوئل ماکرون»، رئيس جمهور فرانسه و «محمد بن سلمان»، ولي‌عهد سعودي بر اهميت حل بحران لبنان به توافق رسيده‌اند.
شبکه روسيا اليوم امروز يکشنبه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که ماکرون و بن‌سلمان توافق کرده‌اند حل بحران اين کشور عربي از طريق «سعد الحريري»، نخست‌وزير اسبق لبنان و رئيس جريان المستقبل صورت بگيرد.
بر اساس اين گزارش، رئيس جمهور فرانسه و ولي‌عهد سعودي تلفني گفت‌وگو کرده و به توافق رسيده‌اند. منابع مورد نظر روسيا اليوم گفته‌اند که برگرداندن حريري به قدرت نقطه توافق دو طرف است.
مصطفي اديب، نخست‌وزير مأمور به تشکيل کابينه جديد ديروز بعد از آنکه نتوانست نظر احزاب و فراکسيون‌ها را جلب کند، از مأموريت خود کناره‌گيري کرد و «ميشل عون»، رئيس جمهور لبنان با اين درخواست وي موافقت کرد.

او بعد از عذرخواهي گفت که به آلمان برمي‌گردد تا همانند گذشته در کسوت سفير لبنان در برلين خدمت کند.
قرار است امانوئل ماکرون رئيس جمهور فرانسه تا دقايقي ديگر براي بررسي اوضاع لبنان و ابتکار عمل شکست خورده در اين کشور بحران زده در پاريس نشست خبري برگزار کند.
ادعاي روسيا اليوم در حالي است که شخص سعد الحريري امروز رسما بار ديگر از عدم رغبت خود براي نامزدي نخست‌وزيري خبر داده و منابع و ناظران لبناني گفته‌اند رياض تهديد‌هايي عليه سعد الحريري داشته است

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar